Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbaba, Ahmet
dc.contributor.authorYildiz, Sinan
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:40Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:40Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703421
dc.description.abstractOkul öncesi eğitiminin önemini ve sorunlarını en iyi değerlendirecek olan okul yöneticileri ve öğretmenlerdir. Bu araştırmada, öğretmen ve okul yöneticilerinin okul öncesi eğitimin zorunlu olmasına yönelik görüşleri ve okul öncesi eğitimin zorunlu eğitim kapsamına alınmasıyla doğabilecek sorunlar ile öğretmen ve okul yöneticilerinin sorunlara dair çözüm önerileri ele alınmıştır.Çalışmanın evreni, Van ili belediye sınırları içerisindeki 76 resmi ilköğretim okulu ve bağımsız 20 anaokullunda görev yapan 339 öğretmen ve 192 yöneticiden oluşmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise basit tesadüfî örnekleme yöntemiyle seçilen 20 ilköğretim okulu ve bağımsız 15 anaokulunda görev yapan toplam 45 yönetici ve 122 öğretmen oluşturmaktadır.Öğretmen ve okul yöneticilerine, uzman görüşleri alınarak hazırlanan 31 maddeden oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen verilerin analizleri, SPSS 15.00 lisanslı paket programı kullanılarak yapılmış ve sonrasında da tanımlayıcı istatistiklerde değişkenlere ait gerekli karşılaştırmalar uygun istatistiksel yöntemler kullanılarak yapılmıştır.Yapılan araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin okul öncesi eğitimi gerekli gördüğü ve bu eğitimin zorunlu olmasının faydaları yönünde görüşler, ortaya çıkmıştır. Araştırmada öğretmen ve yöneticiler, fiziksel altyapı ve eğitim kalitesine yönelik sorunların çözülmesine ilişkin kaygılarını ifade etmiştir. Ayrıca öğretmen ve yöneticiler okul öncesine yönelik altyapı ve personel sıkıntısı olduğunu ve bu sorunların giderilmesi gerektiğini ifade etmektedir.Anahtar kelimeler: okul öncesi eğitim, zorunlu eğitim, okul öncesi öğretmenleri, yöneticiler
dc.description.abstractIt is teachers and school administrators who will evaluate the importance of education and problems of pre-school the best. In this study, teachers? and school administrators? opinions about the importance of preschool education, the problems, which can be faced after preschool education becomes a part of mandatory education, and teachers? and school administrators? solution toward these problems are handled.The study includes of 339 teachers and 192 school administrators who work at 76 government primary school and 20 independent kindergartens in Van province. The sample of the study includes 122 teachers and 45 school administrators who work at 20 primary school and 15 independent kindergartens. By the help of expert opinion, a survey, consisted of 31 questions, is given teachers and school administrators. The analysis of data obtained from the survey is done by KPSS 15.00 and then the required comparison is done by using appropriate statistical methods.At the end of the study, it is occurred that teachers and school administers consider that the preschool education is crucial and also participants think that mandatory education has benefit sides. During the study, teachers and school administers emphasize that problems which occurred because of physical infrastructure and the quality of education should be solved. Furthermore, teachers and school administers state that there are problems which depend on infrastructure and lack of staff and these problems have to be overcome.Keywords: preschool education, mandatory education, teachers, school administrators.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitimin zorunlu eğitim kapsamına alınmasına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşleri
dc.title.alternativeOpinions of teacher and managers about preschool education being compulsory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10005708
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357577
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess