Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Eylem
dc.contributor.authorPolat, İlhan
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:39Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:39Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703416
dc.description.abstractBu araştırma ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin çokkültürlü yeterlik algılarını ve çokkültürlü eğitime ilişkin nasıl bir bakış açısına sahip olduklarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmanın ülkemizde çokkültürlülük bağlamında öğretmen algıları hakkında fikir sahibi olmasına katkı sağlayacağı düşüncesiyle öncü çalışmalardan biri olacağı düşünülmektedir.Bu araştırmada karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 öğretim yılı güz döneminde Van ili ve ilçelerinde görev yapan 712 öğretmen ile nitel araştırma için merkez ilçede çalışan 15 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel verileri 41 maddeden oluşan `Çokkültürlü Yeterlik Algıları Ölçeği` ve nitel verileri 12 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde istatistiksel yöntemler, nitel verilerin analizinde içerik analizi yapılmıştır.Sonuç olarak Türkiye'de öğretmenlerin yüksek düzeyde çokkültürlü yeterlilik algısına ve çokkültürlü eğitime ilişkin olumlu düşüncelere sahip olduğu bulgulanmıştır. Buna karşın nitel verilerden elde edilen sonuçlar doğrultusunda öğretmenler çokkültürlü eğitime ilişkin eksik ve yanlış bilgilere sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin cinsiyetinin, yaşının, öğrenim hayatının geçtiği yerin kültürel yapısının, branşının, görev yaptığı okulun bulunduğu yerleşim yerinin, yetiştiği coğrafi bölgenin ve siyasi düşüncesinin çokkültürlü yeterlik algıları ve çokkültürlü eğitime ilişkin görüşleri üzerinde önemli bir etken olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: çokkültürlülük, çokkültürlü eğitim, çokkültürlü öğretmen yeterlikleri
dc.description.abstractThe aim of this study was to reveal not only secondary school teachers' perception of multicultural competence but also how their point of view on multicultural education is. Recently, multicultural education and teachers' multicultural competence has been widely investigated in United States and Europe, however, there is limited research studies investigating how teachers perceive diversity in society and how their point of view on multicultural education is. This research is a preliminary study that can contribute to knowledge base about teachers' perception of multicultural competence in our countryMixed method was used for the current study. The participants of this study were 712 secondary school teachers working in 2012-2013 fall semester in the city of VAN. Qualitative part of this research was conducted with 15 secondary school teachers. The quantitative data was collected through `Multicultural Competence Scale` consisting of 41 items and qualitative data were collected by a semi structure interview form consisting of 12 open ended questions. The quantitative data were analyzed through statistical methods. Qualitative data were analyzed by content analysis. The result of this study showed that the teachers have high perceptions of multicultural scale in terms of awareness, knowledge and skills. Even though the teachers have high perceptions of multicultural competence, the study revealed that they had both misconception about multicultural education and missing information about it. Significant difference were found on the teachers' perception of multicultural competence in terms of gender, the place of school they are working, site's being multicultural in high school and university, the place of university they graduated, their major, the geographical area they grew up and political thought Key words: multiculturalism, multicultural education, multiculturalist proficiency perceptionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin çokkültürlü yeterlik algıları (Van ili örneği)
dc.title.alternativeSecondary school teachers' perception of multicultural competence (Case of Van )
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmMulticulturalism
dc.identifier.yokid10027525
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357562
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess