Show simple item record

dc.contributor.advisorTanhan, Fuat
dc.contributor.authorÇiçek, İlhan
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:37Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:37Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703409
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı Üniversiteye hazırlanan lise son sınıf öğrencilerinde sınırlılık algısı ile sınav kaygısı arasındaki ilişki'yi saptamaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırma Batman ili merkezinde 2011-2012 eğitim-öğretim yılında ortaöğretim son sınıfa devam eden öğrencilerin devam ettiği üç meslek lisesi, üç fen/anadolu lisesi ile üç genel liseden 210 kız, 254 erkek olmak üzere toplam 464 öğrenci üzerinde uygulanmıştır.Araştırma hipotezleri SPSS 20 programıyla analiz edildi. ilk önce Sınav Kaygısı Envanteri ileSınırlılık Şemaları Ölçeği ile ilgi elde edilen bulgular (ortalama, yüzde ve standart sapmalar)betimsel istatistikle elde edildi. Daha sonra Kolmogorov-Simomor Normallik Testi ile ölçeklerinnormal dağılmadığı saptandı. Bunun sonucunda Sınav Kaygısı Envanteri ile Sınırlılık ŞemalarıÖlçeği arasındaki ilişkinin saptanması için nonparamatik testler kullanıldı.Bu araştırmanın sonucunda, üniversiteye hazırlanan öğrencilerde sınırlılık algısı ile sınav kaygısıarasında aıılarnlı bir ilişkinin olduğu ortaya ÇıkmıŞtır. Ayrıca sınırlılık şema ölçeğinden alınanpuanların dersaneye gidip-gitmeme durumuna ve öğrencilerin gittikleri lise türüne göre anlamlıbir faklılık olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Kaygı, Sınav Kaygsı, Sınırlılık Algısı, Bilişsel Şemalar
dc.description.abstractThe main purpose of this investigation is to determine the releation between the high school last class student's limitedness perception and test anxiety. In accordence with this purpose, this research was applied to 464 students (210 female and 254 male) studying at last degree carrying on at three vocational high schools, three science/anatolian high schools and three general high schools in Batman city at 2011-2012 academic year. In this study,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversiteye hazırlanan lise son sınıf öğrencilerinin sınırlılık algı şemaları ile sınav kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining of the relation between the high school last class students limitedness perception and test anxiety
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmAnxiety level
dc.subject.ytmTest anxiety
dc.subject.ytmTest Anxiety Inventory
dc.subject.ytmSchema
dc.subject.ytmUniversity entrance examinations
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid10027887
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid339874
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess