Üniversiteye hazırlanan lise son sınıf öğrencilerinin sınırlılık algı şemaları ile sınav kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Tanhan, Fuat | |
dc.contributor.author | Çiçek, İlhan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:45:37Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:45:37Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703409 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı Üniversiteye hazırlanan lise son sınıf öğrencilerinde sınırlılık algısı ile sınav kaygısı arasındaki ilişki'yi saptamaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırma Batman ili merkezinde 2011-2012 eğitim-öğretim yılında ortaöğretim son sınıfa devam eden öğrencilerin devam ettiği üç meslek lisesi, üç fen/anadolu lisesi ile üç genel liseden 210 kız, 254 erkek olmak üzere toplam 464 öğrenci üzerinde uygulanmıştır.Araştırma hipotezleri SPSS 20 programıyla analiz edildi. ilk önce Sınav Kaygısı Envanteri ileSınırlılık Şemaları Ölçeği ile ilgi elde edilen bulgular (ortalama, yüzde ve standart sapmalar)betimsel istatistikle elde edildi. Daha sonra Kolmogorov-Simomor Normallik Testi ile ölçeklerinnormal dağılmadığı saptandı. Bunun sonucunda Sınav Kaygısı Envanteri ile Sınırlılık ŞemalarıÖlçeği arasındaki ilişkinin saptanması için nonparamatik testler kullanıldı.Bu araştırmanın sonucunda, üniversiteye hazırlanan öğrencilerde sınırlılık algısı ile sınav kaygısıarasında aıılarnlı bir ilişkinin olduğu ortaya ÇıkmıŞtır. Ayrıca sınırlılık şema ölçeğinden alınanpuanların dersaneye gidip-gitmeme durumuna ve öğrencilerin gittikleri lise türüne göre anlamlıbir faklılık olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Kaygı, Sınav Kaygsı, Sınırlılık Algısı, Bilişsel Şemalar | |
dc.description.abstract | The main purpose of this investigation is to determine the releation between the high school last class student's limitedness perception and test anxiety. In accordence with this purpose, this research was applied to 464 students (210 female and 254 male) studying at last degree carrying on at three vocational high schools, three science/anatolian high schools and three general high schools in Batman city at 2011-2012 academic year. In this study, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üniversiteye hazırlanan lise son sınıf öğrencilerinin sınırlılık algı şemaları ile sınav kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining of the relation between the high school last class students limitedness perception and test anxiety | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Anxiety level | |
dc.subject.ytm | Test anxiety | |
dc.subject.ytm | Test Anxiety Inventory | |
dc.subject.ytm | Schema | |
dc.subject.ytm | University entrance examinations | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.identifier.yokid | 10027887 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 339874 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı |