Ortaokul müdürlerinin mizah davranışları ile öğretmenleri etkileme düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri(Muş ili örneği)
dc.contributor.advisor | Erdem, Mustafa | |
dc.contributor.author | Çelik, Fethullah | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:45:37Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:45:37Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703406 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, Muş il genelindeki tüm ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre okul müdürlerinin mizah davranışları ve öğretmenleri etkileme düzeylerini belirlemek, aralarında ilişki olup olmadığını ortaya koymaktır. Bu temel amaca ulaşmak için öğretmen görüşlerine göre, okul müdürlerinin mizah davranışları ve etkileme düzeyleri, aralarında ilişki olup olmadığı ve öğretmen algılarının öğretmenlerin kişisel özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir.Araştırma, 2012-2013 Eğitim Öğretim yılında Muş il merkezi ve tüm ilçelerinde (5 ilçe) son bir yılda okul müdürü değişmemiş ve en az 8 öğretmeni bulunan 102 ortaokulda, araştırmaya katılmayı kabul eden 760 öğretmeni kapsamaktadır. Araştırma verilerini toplamak için Okul Müdürlerinin Mizah Davranışları Ölçeği, Okul Müdürlerinin Öğretmenleri Etkileme Ölçeği ile Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde ve ortalamayla birlikte MANOVA ve pearson momentler çarpımı korelasyon analizi teknikleri uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre, okul müdürlerinin mizahi olmayan, reddedici ve alaycı mizah davranışlarının çok düşük seviyede; üretici sosyal mizah ve onaylayıcı mizah davranışlarının ise yüksek seviyede olduğu görülmüştür. Öğretmen görüşlerine göre okul müdürlerinin öğretmenleri etkileme davranışlarından uzmanlık gücü ve kişilikleriyle etkilemeleri yüksek düzeyde gerçekleşirken, yetki yoluyla etkilemeleri düşük düzeyde gerçekleştiği görülmüştür. Okul müdürlerinin mizahi davranışları alt boyutlarından olan onaylayıcı ve üretici-sosyal mizah davranışları; müdürlerin öğretmenleri etkileme alt boyutlarından olan uzmanlık gücü ile etkileme ve kişilik ile etkileme ile pozitif yönlü düşük bir ilişki görülmüştür. Ancak okul müdürlerinin mizahi olmayan ve olumsuz mizahi davranışlarından olan reddedici ve alaycı mizah davranışları; müdürlerin öğretmenleri etkileme boyutlarından olan uzmanlık gücü ile etkileme, kişilik ile etkileme ve genel anlamda öğretmenleri etkileme ile negatif yönlü düşük düzeyde bir ilişki görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Mizah Davranışları, Etkileme Becerileri, Okul Müdürleri, Öğretmenler | |
dc.description.abstract | This study aims to determine to what extent school principals' sense of humor influences the teachers regarding the opinions of teachers working in middle schools in Muş province and to discuss whether there is a correlation between them. In order to achieve this goal, school principals' sense of humor and the level of their influence on teachers, whether there is a correlation between them and whether teachers' opinions differ with respect to the characteristics of school principles are also examined. This study comprises 760 teachers, who reluctantly accept to engage the research, and 102 middle schools the principal of which is the same for one year and which have at least 8 teachers. All these teachers work in these 102 schools and all the schools are located in the center of Muş province and in its 5 districts. In order to collect the research data, Scale of School Principal's Sense of Humor, Scale of School Principal's Influence on Teachers and Personal Information Form are used. Techniques such as frequency, percentage and average, MANOVA and pearson-product moment correlation analysis are used to interpret the data. According to the findings of the research, the school principals have a low level of non-humorous behaviors such as being negatory and mocker whereas they have high level of humorous behaviors such as having a productive social sense of humor and being approving. According to teachers' opinions it is concluded that school principals can highly influence teachers with their expertise and characteristics but they have less influence on teachers through their authority. There has been observed a low positive correlation among the school principals' humorous behavior such as having a productive - social sense of humor and being approving; the school principals' influencing teachers with their expertise, with their characteristics and the school principals' influencing teachers in general. However, there has been observed a low negative correlation among the school principals' non-humorous behaviors such as being negatory and mocker, the school principals' influencing teachers with their expertise, with their characteristics and the school principals' influencing teachers in general.Key Words: Sense of Humor, Effecting Skills, School Principals, Teachers | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul müdürlerinin mizah davranışları ile öğretmenleri etkileme düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri(Muş ili örneği) | |
dc.title.alternative | Teacher's opinions regarding middle school principals' strategy of influencing them with their sense of humor (Sample of Muş province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Humour | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Manegerial behavior | |
dc.subject.ytm | Influence | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10026902 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 357564 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |