Ortaokul öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım ile ilgili yeterlik düzeylerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Tatar, Mustafa | |
dc.contributor.author | Aykan, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:45:33Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:45:33Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703388 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım ile ilgili yeterlik düzeylerini ve bunu etkileyen faktörleri belirlemektir. Araştırma, 2012-2013 öğretim yılında Muş İli Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ortaokullarda görev yapan öğretmenlerle yapılmıştır. Araştırmaya Muş ili ve ilçe merkezlerinde bulunan ve seçkisiz yolla belirlenen toplam 407 ortaokul öğretmeni katılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşım ile ilgili yeterlik düzeylerini belirlemek amacıyla Karadağ (2007) tarafından geliştirilen `Yapılandırmacı Öğrenme İle İlgili Öğretmen Yeterliği Ölçeği` ve araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Verilerin analizinde istatistik paket programı kullanılmıştır. Analizler sonucunda, ortaokul öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım uygulamaları konusunda kendilerini orta düzeyde yeterli gördükleri belirlenmiştir. Ayrıca ortaokul öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım yeterlik düzeylerinin yaşlarına, mesleki kıdemlerine, lisansüstü öğrenim durumlarına ve görev yaptıkları okulun sahip olduğu imkanlara göre farklılaştığı; cinsiyetlerine, branşlarına, medeni durumlarına, mezun oldukları okul türüne ve formasyon alma durumlarına göre ise farklılaşmadığı sonucu elde edilmiştir. Bu sonuçlara göre, genç ortaokul öğretmenlerinin tecrübeli ortaokul öğretmenleri ile bilgi paylaşımının sağlanabileceği ortamlar oluşturulmalıdır. Yapılacak hizmet içi eğitim faaliyetleri ile ortaokul öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım uygulamaları ile ilgili daha derinlemesine bilgi sahibi olması sağlanmalıdır. Ayrıca, öğretmenlerin yeterliklerini arttırmak için okul ve sınıf ortamları yapılandırmacı yaklaşım uygulamalarına katkı sağlayacak zengin imkanlarla donatılmalıdır.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacılık, yapılandırmacı yaklaşım, öğretmen yeterliği,ortaokul öğretmen | |
dc.description.abstract | The main aim of this study is to determine the competency level of secondary school teachers about the constructivist approach and the factors which affect the competency level of secondary school teachers about the constructivist approachThe research was carried out with teachers in secondary schools in Mus Provincial during 2012-2013 education year. Total 407 secondary school teachers in Mus Provincial and districts participated in the research. To determine the competency level of secondary school teachers about the constructivist, `Teacher Competence Scale about Constructivist Learning`, developed by Karadağ (2007), and Personal Information Form, prepared by the researcher, was used. the data showed that the secondary school teachers saw themselves as moderately adequate about the constructivist approach applications. In addition, it was concluded that the competency level of secondary school teachers was differed according to their age, professional seniority, graduation and the facilities of the school in which they work. Unlikely, it was concluded that the competency level of secondary school teachers was not differed according to their gender, branches, marital status, receiving formation and type of the schools they had graduated. According to these results, environments should be created in which the knowledge could be shared between inexperienced and experienced secondary school teachers. Via in-service training, secondary school teachers should be provided to have more in-depth information about the constructivist approach applications. Additionally, To increase the competency of teachers, school and classroom environments should be equipped with rich possibilities which contribute to the constructivist approach applications.Key Words: Constructivism, constructivist approach, teacher competence, secondaryschool teachers | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım ile ilgili yeterlik düzeylerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining the competency level of secondary school teachers about the constructivist approach | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school teachers | |
dc.subject.ytm | Constructivist teaching method | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.identifier.yokid | 10038976 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 385976 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |