Show simple item record

dc.contributor.advisorTatar, Mustafa
dc.contributor.authorAykan, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:33Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:33Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703388
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, ortaokul öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım ile ilgili yeterlik düzeylerini ve bunu etkileyen faktörleri belirlemektir. Araştırma, 2012-2013 öğretim yılında Muş İli Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ortaokullarda görev yapan öğretmenlerle yapılmıştır. Araştırmaya Muş ili ve ilçe merkezlerinde bulunan ve seçkisiz yolla belirlenen toplam 407 ortaokul öğretmeni katılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşım ile ilgili yeterlik düzeylerini belirlemek amacıyla Karadağ (2007) tarafından geliştirilen `Yapılandırmacı Öğrenme İle İlgili Öğretmen Yeterliği Ölçeği` ve araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Verilerin analizinde istatistik paket programı kullanılmıştır. Analizler sonucunda, ortaokul öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım uygulamaları konusunda kendilerini orta düzeyde yeterli gördükleri belirlenmiştir. Ayrıca ortaokul öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım yeterlik düzeylerinin yaşlarına, mesleki kıdemlerine, lisansüstü öğrenim durumlarına ve görev yaptıkları okulun sahip olduğu imkanlara göre farklılaştığı; cinsiyetlerine, branşlarına, medeni durumlarına, mezun oldukları okul türüne ve formasyon alma durumlarına göre ise farklılaşmadığı sonucu elde edilmiştir. Bu sonuçlara göre, genç ortaokul öğretmenlerinin tecrübeli ortaokul öğretmenleri ile bilgi paylaşımının sağlanabileceği ortamlar oluşturulmalıdır. Yapılacak hizmet içi eğitim faaliyetleri ile ortaokul öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım uygulamaları ile ilgili daha derinlemesine bilgi sahibi olması sağlanmalıdır. Ayrıca, öğretmenlerin yeterliklerini arttırmak için okul ve sınıf ortamları yapılandırmacı yaklaşım uygulamalarına katkı sağlayacak zengin imkanlarla donatılmalıdır.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacılık, yapılandırmacı yaklaşım, öğretmen yeterliği,ortaokul öğretmen
dc.description.abstractThe main aim of this study is to determine the competency level of secondary school teachers about the constructivist approach and the factors which affect the competency level of secondary school teachers about the constructivist approachThe research was carried out with teachers in secondary schools in Mus Provincial during 2012-2013 education year. Total 407 secondary school teachers in Mus Provincial and districts participated in the research. To determine the competency level of secondary school teachers about the constructivist, `Teacher Competence Scale about Constructivist Learning`, developed by Karadağ (2007), and Personal Information Form, prepared by the researcher, was used. the data showed that the secondary school teachers saw themselves as moderately adequate about the constructivist approach applications. In addition, it was concluded that the competency level of secondary school teachers was differed according to their age, professional seniority, graduation and the facilities of the school in which they work. Unlikely, it was concluded that the competency level of secondary school teachers was not differed according to their gender, branches, marital status, receiving formation and type of the schools they had graduated. According to these results, environments should be created in which the knowledge could be shared between inexperienced and experienced secondary school teachers. Via in-service training, secondary school teachers should be provided to have more in-depth information about the constructivist approach applications. Additionally, To increase the competency of teachers, school and classroom environments should be equipped with rich possibilities which contribute to the constructivist approach applications.Key Words: Constructivism, constructivist approach, teacher competence, secondaryschool teachersen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım ile ilgili yeterlik düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the competency level of secondary school teachers about the constructivist approach
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.identifier.yokid10038976
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385976
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess