Show simple item record

dc.contributor.advisorKoç, Raşit
dc.contributor.authorEsmer, Burcu
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:32Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:32Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703378
dc.description.abstractBu araştırma, çocuk edebiyatının türlerinden biri olan çizgi romanların çocuk eğitimine katkılarının bulunması ve ortaya koyulması amacıyla yapılmıştır. Ayrıca araştırmada çocuk, çocuk edebiyatı ve çizgi roman hakkında genel bilgiler verilerek çizgi romanın çocuğun hayatındaki önemi üzerinde durulmuştur. Çocuk kitaplarının ve çocuk edebiyatının özellikleri araştırılmış, çizgi romanların bu özellikleri ne kadar taşıdığı ortaya koyulmuştur.Araştımamız beş bölümden oluşmuştur. Her bölüm kendi içinde alt başlıklara ayrılmıştır.Giriş ve özet bölümünü içine alan birinci bölümde çocuk edebiyatı ve çocuğun tanımı, çocuk edebiyatının önemi ve hedefleri hakkında genel bilgiler verilmiştir.İkinci bölümde yaş gruplarına göre çocuk yayınlarının ve çocuk kitaplarının özellikleri hakkında bilgiler verilmiştir.Üçüncü bölümde çizgi romanın tanımı, tarihçesi, özellikleri, türleri, çizgi romanı eleştirenlerin ve destekleyenlerin düşünceleri ve çizgi romanın eğitsel yönü açıklanmıştır.Dördüncü bölümde 14 ana kahraman etrafında gelişen 48 çizgi romanın özeti ve çocuk eğitime açısından incelenmesi konu edilmiştir.Beşinci ve son bölümde ise `Sonuç`, `Kaynakça` ve `Ekler` bölümleri yer almıştır.Anahtar Kelimeler: Çocuk, edebiyat, çocuk edebiyatı, çizgi roman.
dc.description.abstractThis research is done with the aim of making contribution to children education and achiving of comics which is a kind of the children's literature. Also it is dwelled on importance of comics in children's life by giving general knowledges about children, children's literature and comics in the resarch. It is researched that children's books and children's literature and how much these features have comics.Our resarch occurs from five chapters. Every chapter is separated into subtitles.In the first chapter which includes entrance and summary parts general knowledge is given about children's literature importance and its targets. In the second chapter, some knowledge is given about children's publications according to their ages and features of children's books.The definition of short history, features, sorts of comics, ideas of people who criticize and support to comics are explained in the third chapter.Forth chapter includes 48 comics' summary related to 14 main characters and its resarch in terms of children education.`The result` , `dictionary` , `bibliography` and `additions` are taken part in the fifth and last chapter.Key words: Kids, literature, children's literature, comics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇizgi romanların çocuk eğitimi açısından incelenmesi
dc.title.alternativeResearching of comics in terms of children education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmComic strips
dc.subject.ytmChild education
dc.identifier.yokid10056965
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385964
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess