Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbaba, Ahmet
dc.contributor.authorŞahin, Himmet Okan
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:32Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:32Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703372
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, zorunlu eğitimin kesintili olarak 4+4+4=12 yıl olmasıyla ilgili yönetici ve öğretmen görüşlerinin ortaya konulmasıdır.Yönetici ve öğretmen görüşlerinin ortaya konulması için Seçkisiz yöntemle oluşturulan çalışma grubumuz toplamda 108 ilkokul, 128 ortaokul, 102 lise öğretmeni ile 78 ilkokul, 77 ortaokul, 76 lise yöneticisi olarak belirlenmiştir. Beşli Likert tipi yanıtlama yöntemiyle oluşturulan Yönetici ve öğretmen görüş anketi uygulanmıştır. Yapılan araştırma sonucunda yöneticilerin ve öğretmenlerin 4+4+4 sisteminin devletimizi ve milletimizi çağdaş muasır medeniyetler seviyesine çıkaracağı inancında oldukları ve bu sistemle getirilen yönlendirme eğitiminin ortaokul 1. sınıfından itibaren başlatılması, başlı başına bir reform özelliği taşıdığı, eğitim sistemimizdeki yapılan bu değişikliği gerektiren sebepler, yapılan değişiklikler ile ulaşılmak istenen hedefler hakkında bakanlık tarafından öğretmenlerin ve yöneticilerin yeterli düzeyde bilgilendirilmedikleri ortaya çıkmaktadır. Bu yönlendirme eğitiminin çocuğun zekâ tipine uygun gerçekçi bir şekilde yapılabilmesi için uygulayıcıların mutlaka konuyla ilgili hizmet içi eğitimden geçirilmeleri gerekmektedir. Öğretmenlerin ve yöneticilerin bilgilendirilmesi amacıyla; hizmet içi faaliyetlerinden yararlanılarak kesintili zorunlu eğitimi tanıtıcı ve bilgilendirici kurslar düzenlenmelidir, gibi sonuç ve öneriler ortaya çıkmıştır.Anahtar Sözcükler :Zorunlu eğitim, ilkokul, ortaokul, lise, yönetici, öğretmen
dc.description.abstractThe aim of this study is related to compulsory education intermittently 4 + 4 + 4 = 12 years, administrators and teachers is to put forward their views.Administrators and teachers' perceptions of working out a random method generated a total of 108 primary schools in order to put our group, 128 secondary schools, 102 primary schools with 78 teachers, 77 secondary schools, 76 high schools were identified as administrator. Five-point Likert generated by answering the questionnaire was administered to principals and teachers opinion.It was found out that administrators and teachers believed that the 4+4+4 system would make our state and nation reach the level of modern civilizations and the launch of the direction (orientation) approach, which was introduced by this system, as of the middle school 1st grade was a reform on its own, and that teachers and administrators were not informed by the ministry enough in regard to the reasons requiring such changes in the education system and the goals intended to be achieved with such changes. In consideration of the foregoing, the present study put forward some implications: To conduct such direction (orientation) approach realistically in accordance with children's intelligence types, implementers need to be provided with an in-service training about the subject; and courses aimed at introducing discontinuous compulsory education should be arranged based on in- service activities in order to inform teachers and administrators.Key Words:Compulsory education, elementary school, middle school, high school, administrator, teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleZorunlu eğitimin kesintili 4+4+4=12 yıl olmasıyla ilgili yönetici ve öğretmen görüşleri (Van ili örneği)
dc.title.alternativeThe aim of this study is related to compulsory education intermittently 4 + 4 + 4 = 12 years, administrators and teachers is to put forward their views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCompulsory education
dc.subject.ytm4+4+4 education system
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10063602
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385959
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess