Show simple item record

dc.contributor.advisorBoynukara, Zeynal
dc.contributor.authorKaraaslan, Osman
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:30Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:30Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703358
dc.description.abstractYapılandırmacılığa göre bilgi, bilenden bağımsız bir şekilde dış dünyada var değildir. Bilgi, özneye bağlıdır. Çünkü kişi, bilgiyi diğer kişilerle etkileşerek yapılandırır; bilgiden kendi de çevresi de etkilenir. Bütün öğretmenler öğrencilerinin ne öğrendiği ile ilgilidir ve onların gelişimini takip edebilmek için uygun değerlendirme yöntemlerini bulmak zorundadırlar. Günümüzde yapılandırmacı felsefeyi benimseyen eğitim programlarının ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını, alternatif ölçme ve değerlendirme oluşturmakladır. Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının etkili kullanımında öğretmenlerin büyük rolü vardır. Dolayısıyla, öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik yeterlilikleri önem kazanmaktadır. Alternatif değerlendirme yaklaşımları ve araçları öğrencinin gerçek yaşamla kendi bilgisi arasında ilişki kurması ve karşılaştığı problemlere çoklu çözüm yolları üretebilmesi için olanak yaratır.Anahtar Sözcükler: Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri, fen ve teknoloji dersi.
dc.description.abstractAccording to constructivism, knowledge is not an independent way in the outside world from knowing. The information depends on the subject. Because people will configure information by interacting with other people; its also the information environment is also affected. All teachers are concerned with what the students have learned and have to find the appropriate evaluation methods to be able to follow their development. Today, the training program adopts a constructivist philosophy of measurement and evaluation approaches, creating alternative assessment. Of teachers in the effective use of alternative assessment approach has an important role. Therefore, the competencies for teachers of alternative assessment approaches are important. Alternative assessment approaches and tools for students to establish a relationship between real life and the problems faced by their knowledge creates opportunities to generate multiple solutions.Key WordsAlternative assessment techniques, science and technology courses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen ve teknoloji öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygulamadaki yeterlilikleri
dc.title.alternativeAlternative assessment techniques implementation of science and technology teacher qualifications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10063589
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385960
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess