Show simple item record

dc.contributor.advisorIşık, Halil
dc.contributor.authorUca, Mehmet Ali
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:28Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:28Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703344
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile hoşgörü değerine sahip olma düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarına etki eden değişkenler ile hoşgörü eğilimlerine etki eden değişkenler araştırılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile hoşgörü değerine sahip olma düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Anahtar Sözcükler: Tutum, Empati, Hoşgörü, Öğretmen, Öğretmenlik Mesleği
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the relation between faculty of education students' attitudes towards teaching profession and their level of having value of tolerance. Towards this aim, the variables that affect the attitudes of teacher candidates in education faculties on teaching as a profession and the variables that effect their tendency of tolerance have been researched. As a result of research analysis, a meaningful relation has been found between Faculty of Education students' attitudes towards teaching as a profession and their level of having value of tolerance.Key WordsAttitude, Empathy, Tolerance, Teacher, Teaching Profession.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile hoşgörü değerine sahip olma düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relation between faculty of education students' attitudes towards teaching profession and their level of having value of tolerance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTolerance
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmVocational attitude
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmOccupational aspirations
dc.identifier.yokid10079390
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid413645
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess