Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile hoşgörü değerine sahip olma düzeyleri arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Işık, Halil | |
dc.contributor.author | Uca, Mehmet Ali | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:45:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:45:28Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703344 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile hoşgörü değerine sahip olma düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarına etki eden değişkenler ile hoşgörü eğilimlerine etki eden değişkenler araştırılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile hoşgörü değerine sahip olma düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Anahtar Sözcükler: Tutum, Empati, Hoşgörü, Öğretmen, Öğretmenlik Mesleği | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the relation between faculty of education students' attitudes towards teaching profession and their level of having value of tolerance. Towards this aim, the variables that affect the attitudes of teacher candidates in education faculties on teaching as a profession and the variables that effect their tendency of tolerance have been researched. As a result of research analysis, a meaningful relation has been found between Faculty of Education students' attitudes towards teaching as a profession and their level of having value of tolerance.Key WordsAttitude, Empathy, Tolerance, Teacher, Teaching Profession. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile hoşgörü değerine sahip olma düzeyleri arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relation between faculty of education students' attitudes towards teaching profession and their level of having value of tolerance | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Tolerance | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Education faculties | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Vocational attitude | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Occupational aspirations | |
dc.identifier.yokid | 10079390 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 413645 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |