Doğal yaşam döngüsü ve temel biyolojik kavramların öğretimi üzerine sanal materyal tasarımı
dc.contributor.advisor | Demirkuş, Nasip | |
dc.contributor.author | İnce, Orhan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:45:26Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:45:26Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703330 | |
dc.description.abstract | Biyoloji dersinde geçen doğal yaşam döngüsü ve temel biyolojik kavramların daha iyi öğrenilmesi ve verimli algılanabilir hale getirilmesi için bu kavramlar bazı sanal programlarla daha fazla duyuya hitap edecek şekilde hazırlanmıştır. Yani görsel, işitsel, yazımsal ve ilişkisel fikir yürütebilmeyi kolaylaştıracak dokümanlar internet ve dvd entegreli kavramlar ve kavram kümeleri olarak sunulmuşlardır. Bu çalışmalarda öncelikle biyoloji eğitimi materyal geliştirme odasında kayıtlı 1000 tane bilimsel film arşivinden 106 tane konumuzla ilgili film seçilmiştir. Bu seçilen filmlerden tez konusu ile ilgili 1500 kavram ve kavram kümelerini içeren filmler oluşturulmuştur. Bilimsel filmler belgesel kanallarındankaydedilmiştir. Tezin hazırlık aşamasında bulgu veya tespit olarak nitelendirilebilecek internet üzerindeki tez konusu ile ilgili kavramların yanlış ve eksik öğretildiği tespit edilmiştir. Bu tür olumsuz durumları ortadan kaldırmaya ya da çözümüne yönelik türkçe kaynaklarda yeterli öneri ve çalışmalara rastlanmamıştır. Mevcut olanlar da çok yetersizdir. Ayrıca bazı kavramların birden çok tanımları veya anlamlarının olabileceği belirlenmiştir. Örneğin: Bazı kavramların biyolojideki, kimyada ki hatta biyolojinin alt dallarındaki tanımları farklı olabilir. Aynı kavramın farklı anlamlar taşıyabileceği de belirlenmiştir. Bunun tam tersinin de mümkün olduğu tespit edilmiştir. Çeşitli kavramların tanımları örtüşebilir. Bu amaçla ders kitapları oluşturulurken içerdikleri kavramlar açısından özel bir model ve yöntemle yazıl-masının gereği ortaya çıkarılmıştır. Toplamda 29 makale (10'u anonim), resimler, filmler için 189 web sitesi ve 240 adet bilim teknik makalesi Yüzüncü Yıl Üniversitesi Ferit Melen kütüphanesinde toplu veri tarama sisteminden temin edilmiştir. Bunlardan bazıları ingilizceden türkçeye çevrilmiştir. Seçilen filmlerin özetleri çıkarılmıştır. Sanal ortamda Ulead Media programı ile kesilmiş filmler Adobe Macromedia Flash Encoder programı ile .mpg formatından .flv dosyasına dönüştürülmüştür. Flv uzantılı dosyalar Macromedia Flash 8'le düzenlenerek ilgili kavramın tanımı, süresi ve hangi kavramlarla birlikte kesildiğini belirten kavram kümesine farklı fonda yazı renkleri ile film çerçevesinin altına yapıştırılmıştır. Seçilen ve izlenen filmlerin kavramlarını belirten bir kavram kümesi Conceptdraw Office Pro programı kullanılarak yapılmıştır. Macromedia Flash 8 programı kullanılarak .swf olarak hazırlanan bu kavramlar 1500 adettir. Macromedia Dreamweaver 8 Web Editörü ile hazırlanan kavramlar alfabetik sıraya göre düzenlenerek ilgili linkler internet üzerinden yayınlanmıştır.http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/kf/oi/oi.htmlhttp://www.nadidem.net/kf/oi/oi.html http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/orhanbiyolojipdf.html http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/orhanmantarpdf.html http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/orhanalgpdf.html http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/orhanbakteripdf.html http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/orhanviruspdf.html Anahtar Kelimeler: Doğal Yaşam Döngüsü, Temel Biyolojik Kavramlar | |
dc.description.abstract | Natural life cycle and basic biological concepts that are mentioned in biology classes for better learning and in order to make efficient detected, these concepts are prepared the way that will appeal to more sense with some virtual programs. So visual, auditory, textual and relational ideas that will facilitate the ability to execute documents Internet and dvd integrated concepts and sets of concepts were presented. firstly on this 106 naturel life cycle and basic biological concepts from registered 1000 films in biology education material developing room has been chosen. The films that has been chosen created from 1500 concepts and sets of concepts. Scientific films have been registeredfromdocumentarycanals. In the preparation of the thesis, it had been determined that things which are defined as findings or determinations and concepts which are related to the thesis subject on the internet, were taught wrong and sufficiently. There wasn't found any studyings and suggestion to solve and to eliminate these adverse conditionals in turkish resources. These studyings and suggestions which are available aren't enough. Also, it had been determined that same concepts have different meanings. For example : same concepts can have different defination in biology, chemistry and subdivisions of biology. But, this can be opposite. Defination of various concepts can overlap. For that purpose, when textbooks are written, concepts should be readwitha special model andmethod. Totally 29 articles( 10 of them are anonymous), pictures, 189 web-sites for films and 240 scientific articles provided from bulk data scanning of Van Yüzüncü Yıl University library and some of them has been translated from english into turkish language. The summaries has been of each chosen films has been made. The films which are in the format of .mpeg extention have been turned into .flv file with adobe macromedia flash encoder. These flv.files have been arranged by macromedia flash 8 and the definition, time and summary of the concerned concept were posted under different background and writing colours frame. The group of concepts which shows the concepts of the chosen and watched films have been made by using concept draw office proprogram. There are 1500 concepts which have been prepared as .swf by using macromedia flash 8. The concepts have been arranged according to letter series with macromedia dreamweaver 8 web and related links have been puplished on the internet. http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/kf/oi/oi.htmlhttp://www.nadidem.net/kf/oi/oi.html http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/orhanbiyolojipdf.html http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/orhanmantarpdf.html http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/orhanalgpdf.html http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/orhanbakteripdf.html http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/orhanviruspdf.htmlKeywords: Naturel Life Cycle, Basic Biological Concepts | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Biyoloji | tr_TR |
dc.subject | Biology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Doğal yaşam döngüsü ve temel biyolojik kavramların öğretimi üzerine sanal materyal tasarımı | |
dc.title.alternative | Naturallife cycle and virtual materialdesign on teaching of basic biological concepts | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Virtual | |
dc.subject.ytm | Virtual learning environments | |
dc.subject.ytm | Virtual design | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Biology | |
dc.subject.ytm | Biology lesson | |
dc.subject.ytm | Biology education | |
dc.subject.ytm | Life | |
dc.subject.ytm | Life events | |
dc.subject.ytm | Concept teaching | |
dc.identifier.yokid | 10086234 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 413637 | |
dc.description.pages | 282 | |
dc.publisher.discipline | Biyoloji Eğitimi Bilim Dalı |