Show simple item record

dc.contributor.advisorHızıroğlu, Abdulkadir
dc.contributor.authorYildiz, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:26Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:26Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703327
dc.description.abstracte-Devlet yatırımlarının ülkeler için ekonomik büyüme, daha iyi bir yönetişim ve sürdürülebilir kalkınma açısından ne kadar önemli katkılar sağladığı ilgili literatürde kapsamlı bir şekilde araştırılmıştır. Benzer şekilde bir çok araştırmacı, kamu hizmetine yönelik engellerin ortadan kaldırılması, bilgiye erişimin kolaylaştırılması ve vatandaşların politika yapım süreçlerine katılmının artırılması konusunda e-Devlet'in sahip olduğu potansiyele ve sunduğu fırsatlara vurgu yapmışlardır. Ancak tüm dünyada çok büyük bütçelerle e-devlet yatırımları yapılmasına rağmen e-hizmetler konusunda hizmeti sunan (devlet) ve hizmeti alan (vatandaş, iş dünyası, STK'lar vb.) taraflar arasında bir uyumsuzluk, örtüşmezlik gözlemlenmektedir. Bu durumun temel nedenlerinden birisi politika belirleme ve karar alma süreçlerinde kanıta dayalı değerlendirme ve seçme yapılmaması olarak görülmektedir. Bu durumda söz konusu sorunların çözümüne katkı yapmak amacıyla e-devlet yatırımlarının etki değerlendirmesini yapmak üzere ampirik kanıt ve veri toplamak ve yorumlamak son derece önemli hale gelmiştir.Mevcut yazın özellikle gelişmekte olan ülkelerde e-Devlet yatırımlarının etki değerlendirmesine yönelik ampirik çalışmaların yetersiz olduğuna vurgu yapmaktadır. Bununla beraber Türkiye'de e-Devlet yatırımlarının etki değerlendirmesi konusunda kamu değerinin ölçülmesi perspektifinden çalışma yapılmamıştır. Buradan hareketle bu çalışmanın amacı e-Devlet girişimlerinin etki değerlendirmesini kamu değeri perspektifinden ölçmektir.Bu amacı gerçekleştirmek üzere e-Devlet kullanıcılarına nicel veri toplama yöntemi olarak anket uygulanmış ve ampirik veri toplanmıştır. Toplanan veriler SPPS analiz programına aktarılarak betimleyici istatistik analizi yapılmıştır. Analizlerin yorumlanması sonucunda e-Devletin Tükiye'de; kamu hizmetlerinin sunulması, kamu kurumlarının etkililiği ve sosyal amaçların gerçekleştirilmesi boyutları bakımından kamu değeri ürettiği gözlenmiştir. Ancak, sadece sosyal amaçların gerçekleştirilmesi boyutunun bir alt boyutu olan eşitlik boyutu konusunda e-Devletin Türkiye'de kamu değeri üretmediği gözlenmiştir.
dc.description.abstractThe contribution of e-government investments for countries to the assurance of economic growth, better public administration and sustainable development are very well studied in the literature. Also, many researchers emphasized its potential for widening participation of citizens in policy-making process, enhancing access to information and removing barriers to public service. However, there seems to be an imbalance between the supply and demand of public e-services in most countries despite the extensive investments in e-government so far, which might be considered as a consequence of inappropriate ways of policy development rather than `evidence based` evaluation and selection of e-government policies. It is, therefore, important to pay greater attention to collect and interpret a variety of empirical evidence in order to assess impacts of e-government policies.Previous literature has shown that there is a strong need for measuring the performance of e-government and acquiring empirical evidence on the impacts and outcomes of it especially in developing countries. Moreover, empirical evidence is little regarding the assessment of e-government impact from a public value perspective particularly in Turkish literature. Therefore, the aim of this study is to measure the public value of e-government initiatives in Turkey. In order to fulfill this aim empirical data were collected from e-government users across Turkey through survey questionnaire employing a quantitaive approach. Once the data were collected then they were transformed into SPSS and analyzed by running descriptive statistics. Analysis of empirical findings showed that Quality of services and Functionalities of services tend to create public value through contributing to Delivery of Public Services. Similarly, User orientedness of services, Organizational efficiency and Openness of public organisations tend to create public value through contributing to Effectiveness of Public Organizations. Finally, Self development of citizens, Trust and Environmental sustainability tend to create public value through contributing to Achievement of Social Outcomes while Equity only tends not to create public value.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleImpact assessment of e-government: An empirical study of measuring the public value created through e-initiatives
dc.title.alternativeE-devlet etki değerlendirmesi: E-hizmetler yoluyla üretilen kamu değerinin belirlenmesi üzerine ampirik bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYönetim ve Organizasyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGovernance
dc.subject.ytmPublic services
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmService providence
dc.subject.ytmElectronic government
dc.subject.ytmScope
dc.subject.ytmValue analysis
dc.subject.ytmElectronic access
dc.subject.ytmUsage evaluation
dc.identifier.yokid10092253
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429270
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess