Show simple item record

dc.contributor.advisorCancan, Murat
dc.contributor.authorKalaç, Senem
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:23Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:23Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703302
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, 7. sınıf öğrencilerinin `doğrusal denklem sistemleri` konusunda hangi kavram yanılgılarına ve öğrenme güçlüklerine sahip olduklarını nicel anlamda ortaya çıkarmak, öğrenci merkezli sistemin kavram yanılgılarını ve öğrenme güçlüklerini ne derece azalttığını araştırmak ve yeni önerilerde bulunmaktır.Yapılan kaynak taramalarında kavram yanılgılarının ve öğrenme güçlüklerinin genelde yanlış ya da eksik öğrenmelerden, öğrencilerin yanlış inanış ve deneyimlerinden kaynaklandığı görülmüştür. Bu araştırma ile öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgıları ve öğrenme güçlükleri ortaya çıkarılmıştır.Van'ın merkez ilçelerine (Edremit, Tuşba, İpekyolu) bağlı 6 okulun ve bu okullarda okuyan 747 adet yedinci sınıf öğrencisinin evren olarak alındığı ve evrenden alınan bir örneklem (515 öğrenci) üzerinde yapılan araştırma 16 soruluk `Teşhis Testi` verilerine dayanarak yürütülmüştür. `Genel Tarama Modeli` ile yapılan bu araştırma 2015-2016 Eğitim Öğretim yılının I.yarıyılında yapılmıştır. Madde analizleri için SPSS 21 programı kullanılmıştır; güvenirlik analizi için Cronbach Alfa katsayısına bakılıp .76 olarak bulunmuştur. Araştırma neticesinde `doğrusal denklem sistemleri` konusunun kartezyen koordinat sistemi dahil kavram yanılgılarının ve öğrenme güçlüklerinin neler olduğu ve bu yanılgı ve güçlükleri yok etmede ya da azaltmada ne gibi çalışmalar yapılabileceği belirtilmiştir. Anahtar SözcüklerDoğrusal denklem sistemleri, kartezyen koordinat sistemi, kavram yanılgısı, öğrenme güçlüğü, öğrenci merkezli sistem.
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to quantitatively find out which misconception and learning difficulties 7th grade students have on the subject of `linear equation systems` to study the extent to which the student centered learning can lessen the misconceptions and learning difficulties and to make new suggestions.It is seen that the misconceptions and learning difficulties occur as a result of inaccurate or incomplete learning, improper beliefs and experiences in general. With this research, misconceptions and learning difficulties of students have been found out.The study, in which 747 students in 7th grade, studying at the schools under the central counties (Edremit, İpekyolu, Tuşba) of Van, are taken as population and conducted on a sample of 515 students taken out of the population , has been conducted based on the data of a 16-question `Diagnosis Test`. The research was carried out with `General Screening Model` in the first semester of the 2015-1016 Educational year. For the analysis of items, SPSS 21 program has been used; for the reliability analysis, looking at Cronbach Alpha coefficient it was found out as .76.As a result of the research, it has been found, what are the misconceptions and learning difficulties of the subject Linear Equation Systems with together cartesian coordinate system and defined what studies can be done about eliminating or minimazing the misconceptions and difficulties.Key WordsLinear equation systems, cartesian coordinate system, misconception, learning diffuculties, student centered learning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.title7. sınıf öğrencilerinin doğrusal denklemler konusundaki kavram yanılgıları ve güncel çözüm önerileri (Van ili örneği)
dc.title.alternativeMisconceptions of secondary school 7th grade students on the subject of linear equations and current solutional suggestions (The case of Van)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmLinear equations
dc.subject.ytmEquations
dc.subject.ytmMisconception
dc.identifier.yokid10117491
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435303
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess