7. sınıf öğrencilerinin doğrusal denklemler konusundaki kavram yanılgıları ve güncel çözüm önerileri (Van ili örneği)
dc.contributor.advisor | Cancan, Murat | |
dc.contributor.author | Kalaç, Senem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:45:23Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:45:23Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703302 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, 7. sınıf öğrencilerinin `doğrusal denklem sistemleri` konusunda hangi kavram yanılgılarına ve öğrenme güçlüklerine sahip olduklarını nicel anlamda ortaya çıkarmak, öğrenci merkezli sistemin kavram yanılgılarını ve öğrenme güçlüklerini ne derece azalttığını araştırmak ve yeni önerilerde bulunmaktır.Yapılan kaynak taramalarında kavram yanılgılarının ve öğrenme güçlüklerinin genelde yanlış ya da eksik öğrenmelerden, öğrencilerin yanlış inanış ve deneyimlerinden kaynaklandığı görülmüştür. Bu araştırma ile öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgıları ve öğrenme güçlükleri ortaya çıkarılmıştır.Van'ın merkez ilçelerine (Edremit, Tuşba, İpekyolu) bağlı 6 okulun ve bu okullarda okuyan 747 adet yedinci sınıf öğrencisinin evren olarak alındığı ve evrenden alınan bir örneklem (515 öğrenci) üzerinde yapılan araştırma 16 soruluk `Teşhis Testi` verilerine dayanarak yürütülmüştür. `Genel Tarama Modeli` ile yapılan bu araştırma 2015-2016 Eğitim Öğretim yılının I.yarıyılında yapılmıştır. Madde analizleri için SPSS 21 programı kullanılmıştır; güvenirlik analizi için Cronbach Alfa katsayısına bakılıp .76 olarak bulunmuştur. Araştırma neticesinde `doğrusal denklem sistemleri` konusunun kartezyen koordinat sistemi dahil kavram yanılgılarının ve öğrenme güçlüklerinin neler olduğu ve bu yanılgı ve güçlükleri yok etmede ya da azaltmada ne gibi çalışmalar yapılabileceği belirtilmiştir. Anahtar SözcüklerDoğrusal denklem sistemleri, kartezyen koordinat sistemi, kavram yanılgısı, öğrenme güçlüğü, öğrenci merkezli sistem. | |
dc.description.abstract | The main purpose of this research is to quantitatively find out which misconception and learning difficulties 7th grade students have on the subject of `linear equation systems` to study the extent to which the student centered learning can lessen the misconceptions and learning difficulties and to make new suggestions.It is seen that the misconceptions and learning difficulties occur as a result of inaccurate or incomplete learning, improper beliefs and experiences in general. With this research, misconceptions and learning difficulties of students have been found out.The study, in which 747 students in 7th grade, studying at the schools under the central counties (Edremit, İpekyolu, Tuşba) of Van, are taken as population and conducted on a sample of 515 students taken out of the population , has been conducted based on the data of a 16-question `Diagnosis Test`. The research was carried out with `General Screening Model` in the first semester of the 2015-1016 Educational year. For the analysis of items, SPSS 21 program has been used; for the reliability analysis, looking at Cronbach Alpha coefficient it was found out as .76.As a result of the research, it has been found, what are the misconceptions and learning difficulties of the subject Linear Equation Systems with together cartesian coordinate system and defined what studies can be done about eliminating or minimazing the misconceptions and difficulties.Key WordsLinear equation systems, cartesian coordinate system, misconception, learning diffuculties, student centered learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | 7. sınıf öğrencilerinin doğrusal denklemler konusundaki kavram yanılgıları ve güncel çözüm önerileri (Van ili örneği) | |
dc.title.alternative | Misconceptions of secondary school 7th grade students on the subject of linear equations and current solutional suggestions (The case of Van) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Linear equations | |
dc.subject.ytm | Equations | |
dc.subject.ytm | Misconception | |
dc.identifier.yokid | 10117491 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 435303 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |