1957-2014 yılları arasında uygulanan son sınıf ortaöğretim kimya müfredatlarının karşılaştırılması.
dc.contributor.advisor | Küçük, Mehmet Maşuk | |
dc.contributor.author | Bereke, Halil | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:45:22Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:45:22Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703290 | |
dc.description.abstract | Dünyada ki ekonomik gelişmeler, bilime ulaşma noktasında insanlığa çok önemli kolaylıklar sağlamıştır. Yaşadığımız yüzyıla bilim çağı denilmiş bunun sonucu olarak da bilime ve kimyaya yatırımlar artmıştır. Bu çalışmalar müfredat programlarını yenilemek, uygulanabilir bir hale getirmek için yapılmıştır.Öğretim programlarının istenilen düzeyde olmasını sağlamak amacıyla yapılan çalışmalar ülkemiz açısından çok önemlidir. Ülkemiz kimya müfredat programını geliştirmek ve uygulanabilirliğini artırmak için 1930'lü yıllarda çalışmalara başlamış ve 1957 yılında ilk kitap uygulanmaya konulmuş bu kitap yaklaşık 25 yıl kullanılmıştır. Bu müfredat programından sonra sık sık değişiklikler yapılmıştır.Ülkemizde yapılan müfredat programları geliştirme çabaları M.E.B tarafından teoride en etkili olunacağı düşünülen yöntem ve teknikleri kullanılarak geliştirilmiştir.Bu gerçekten yola çıkılarak 1957-2014 yılları arasında geliştirilen ve uygulanan kimya müfredat programları planlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları dikkate alınarak eleştirisel bir yaklaşımla ve bazı çözüm önerileri sunulmuştur.Anahtar SözcüklerKimya programı, müfredat, program geliştirme, lise kimya müfredatı. | |
dc.description.abstract | Economical developments have faciliated the Access to science. The time we live called as 'science age' as a result of that; the investments to chemistry and science have increased. The efforts have been done to renovate and render practicable.Studies which have been done in order to ensure desşred level of programmes are important for our country. In 1930's our country began studies to develope chemistry curriculum and to increase the appilicability and then the first book which used about 25 years published. After this curricilum changes were made frequently.Curriculum development efforts in our country has been improved using techniques considered to be the most effective method in theory by the ministry of national education.From there, the chemisrty curriculum which developed and performed between 1957 and 2014 have offered suggestion with a crtitical approach considering the planning, practicable and consideration.Key WordsChemical programme, curriculum, schedule development, high school chemistrycurriculum. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kimya | tr_TR |
dc.subject | Chemistry | en_US |
dc.title | 1957-2014 yılları arasında uygulanan son sınıf ortaöğretim kimya müfredatlarının karşılaştırılması. | |
dc.title.alternative | Comparison of the chemical books which used from 1957-2014, | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Chemistry teaching | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Program development | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Chemistry | |
dc.subject.ytm | Chemistry lesson | |
dc.subject.ytm | Chemistry education | |
dc.identifier.yokid | 10120821 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 435298 | |
dc.description.pages | 45 | |
dc.publisher.discipline | Kimya Eğitimi Bilim Dalı |