Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçük, Mehmet Maşuk
dc.contributor.authorBereke, Halil
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:22Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:22Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703290
dc.description.abstractDünyada ki ekonomik gelişmeler, bilime ulaşma noktasında insanlığa çok önemli kolaylıklar sağlamıştır. Yaşadığımız yüzyıla bilim çağı denilmiş bunun sonucu olarak da bilime ve kimyaya yatırımlar artmıştır. Bu çalışmalar müfredat programlarını yenilemek, uygulanabilir bir hale getirmek için yapılmıştır.Öğretim programlarının istenilen düzeyde olmasını sağlamak amacıyla yapılan çalışmalar ülkemiz açısından çok önemlidir. Ülkemiz kimya müfredat programını geliştirmek ve uygulanabilirliğini artırmak için 1930'lü yıllarda çalışmalara başlamış ve 1957 yılında ilk kitap uygulanmaya konulmuş bu kitap yaklaşık 25 yıl kullanılmıştır. Bu müfredat programından sonra sık sık değişiklikler yapılmıştır.Ülkemizde yapılan müfredat programları geliştirme çabaları M.E.B tarafından teoride en etkili olunacağı düşünülen yöntem ve teknikleri kullanılarak geliştirilmiştir.Bu gerçekten yola çıkılarak 1957-2014 yılları arasında geliştirilen ve uygulanan kimya müfredat programları planlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları dikkate alınarak eleştirisel bir yaklaşımla ve bazı çözüm önerileri sunulmuştur.Anahtar SözcüklerKimya programı, müfredat, program geliştirme, lise kimya müfredatı.
dc.description.abstractEconomical developments have faciliated the Access to science. The time we live called as 'science age' as a result of that; the investments to chemistry and science have increased. The efforts have been done to renovate and render practicable.Studies which have been done in order to ensure desşred level of programmes are important for our country. In 1930's our country began studies to develope chemistry curriculum and to increase the appilicability and then the first book which used about 25 years published. After this curricilum changes were made frequently.Curriculum development efforts in our country has been improved using techniques considered to be the most effective method in theory by the ministry of national education.From there, the chemisrty curriculum which developed and performed between 1957 and 2014 have offered suggestion with a crtitical approach considering the planning, practicable and consideration.Key WordsChemical programme, curriculum, schedule development, high school chemistrycurriculum.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKimyatr_TR
dc.subjectChemistryen_US
dc.title1957-2014 yılları arasında uygulanan son sınıf ortaöğretim kimya müfredatlarının karşılaştırılması.
dc.title.alternativeComparison of the chemical books which used from 1957-2014,
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChemistry teaching
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmProgram development
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmChemistry
dc.subject.ytmChemistry lesson
dc.subject.ytmChemistry education
dc.identifier.yokid10120821
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435298
dc.description.pages45
dc.publisher.disciplineKimya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess