Okul öncesi eğitim programında yer alan etkinliklerle bütünleştirilmiş alan gezisi etkinliklerinin 48-66 aylık çocukların sosyal-duygusal beceri gelişimine etkisi
dc.contributor.advisor | Sak, Ramazan | |
dc.contributor.author | Kiziltaş, Emine | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:45:21Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:45:21Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-11-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703284 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, okul öncesi eğitim programında yer alan etkinliklerle bütünleştirilmiş alan gezisi etkinliklerinin 48-66 aylık çocukların sosyal-duygusal beceri gelişimine etkisi incelenmiştir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında, Ağrı İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Bağımsız Anaokullarında okul öncesi eğitimi alan 36 çocukla yürütülmüştür. Araştırmanın deney grubunda (n=18) bulunan çocukların sosyal ve duygusal becerilerini geliştirmek amacıyla; okul öncesi eğitim programında yer alan etkinliklerle bütünleştirilmiş alan gezisi etkinlikleri 12 hafta süresince uygulanmıştır. Kontrol grubunda ise (n=18) hâlihazırdaki eğitim öğretim sürecine müdahale edilmemiştir. Araştırmada verilerin elde edilmesinde okul öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği-Öğretmen formu, Duygusal Becerilerin Değerlendirilmesi Testi ve Kazanım Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde kovaryans (ANCOVA) analizi, bağımlı örneklemler için t-testi ve wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda, deney ve kontrol grubunun öntest puanları arasında anlamlı bir fark tespit edilmemiştir. Deney ve kontrol gruplarının sontest puanları arasında ise deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Uygulamadan on iki hafta sonra yapılan kalıcılık testinde ise deney grubunda okul öncesi eğitim programında yer alan etkinliklerle bütünleştirilmiş alan gezisi etkinliklerinin etkisinin devam ettiği tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study, the effect of field visits that are integrated with the activities taking place in the curriculum of pre-school training to the development of socio-emotional skills of 48-66 month children is examined.In the study, experimental design is utilized with pre-test and post-test controlled group. The research is carried out with 36 children taking preschools affiliated in National Education Directorate of Ağrı Province. With the purpose of developing social and emotional skills of children taking place in the experimental group (n=18) of the study, field visits that are integrated with the activities taking place in the department of pre-school training were applied for 12 weeks. However, no interference were conducted to the current education process of the control group. In gathering the research data, Social Skill Sssessment Scale, Teacher Form, Emotional Skill Assessment Scale and Acquirement Assessment Form were used. In the analysis of data, covariance analysis (ANCOVA), dependent samples t-test and wilcoxon sign test were utilized. As a result of the study, no significant difference was detected between the scores of pre-test that were applied to both experimental and control group. However, there exists significant difference between the scores of their post-tests in countenance of experimental group. In the persistency experiment that was made 12 months after the application, it is observed that the effect of education still goes on in experimental group. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitim programında yer alan etkinliklerle bütünleştirilmiş alan gezisi etkinliklerinin 48-66 aylık çocukların sosyal-duygusal beceri gelişimine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of field visits that are integrated with the activities taking place in the curriculum of pre-school training to the development of socio-emotional skills of 48-66 month children | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-04 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Kindergartens | |
dc.subject.ytm | Efficiency | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Social-emotional skills | |
dc.identifier.yokid | 10129372 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 449645 | |
dc.description.pages | 197 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |