Show simple item record

dc.contributor.advisorSak, Ramazan
dc.contributor.authorKiziltaş, Emine
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:21Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:21Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-11-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703284
dc.description.abstractBu araştırmada, okul öncesi eğitim programında yer alan etkinliklerle bütünleştirilmiş alan gezisi etkinliklerinin 48-66 aylık çocukların sosyal-duygusal beceri gelişimine etkisi incelenmiştir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında, Ağrı İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Bağımsız Anaokullarında okul öncesi eğitimi alan 36 çocukla yürütülmüştür. Araştırmanın deney grubunda (n=18) bulunan çocukların sosyal ve duygusal becerilerini geliştirmek amacıyla; okul öncesi eğitim programında yer alan etkinliklerle bütünleştirilmiş alan gezisi etkinlikleri 12 hafta süresince uygulanmıştır. Kontrol grubunda ise (n=18) hâlihazırdaki eğitim öğretim sürecine müdahale edilmemiştir. Araştırmada verilerin elde edilmesinde okul öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği-Öğretmen formu, Duygusal Becerilerin Değerlendirilmesi Testi ve Kazanım Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde kovaryans (ANCOVA) analizi, bağımlı örneklemler için t-testi ve wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda, deney ve kontrol grubunun öntest puanları arasında anlamlı bir fark tespit edilmemiştir. Deney ve kontrol gruplarının sontest puanları arasında ise deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Uygulamadan on iki hafta sonra yapılan kalıcılık testinde ise deney grubunda okul öncesi eğitim programında yer alan etkinliklerle bütünleştirilmiş alan gezisi etkinliklerinin etkisinin devam ettiği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, the effect of field visits that are integrated with the activities taking place in the curriculum of pre-school training to the development of socio-emotional skills of 48-66 month children is examined.In the study, experimental design is utilized with pre-test and post-test controlled group. The research is carried out with 36 children taking preschools affiliated in National Education Directorate of Ağrı Province. With the purpose of developing social and emotional skills of children taking place in the experimental group (n=18) of the study, field visits that are integrated with the activities taking place in the department of pre-school training were applied for 12 weeks. However, no interference were conducted to the current education process of the control group. In gathering the research data, Social Skill Sssessment Scale, Teacher Form, Emotional Skill Assessment Scale and Acquirement Assessment Form were used. In the analysis of data, covariance analysis (ANCOVA), dependent samples t-test and wilcoxon sign test were utilized. As a result of the study, no significant difference was detected between the scores of pre-test that were applied to both experimental and control group. However, there exists significant difference between the scores of their post-tests in countenance of experimental group. In the persistency experiment that was made 12 months after the application, it is observed that the effect of education still goes on in experimental group.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitim programında yer alan etkinliklerle bütünleştirilmiş alan gezisi etkinliklerinin 48-66 aylık çocukların sosyal-duygusal beceri gelişimine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of field visits that are integrated with the activities taking place in the curriculum of pre-school training to the development of socio-emotional skills of 48-66 month children
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-11-04
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmKindergartens
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmSocial-emotional skills
dc.identifier.yokid10129372
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid449645
dc.description.pages197
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess