Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbaba, Ahmet
dc.contributor.authorDemir, Salih
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:20Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:20Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2020-01-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703278
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Yüzüncü Yıl Üniversitesinde çalışan akademik personelin mesleki motivasyonları ile iş tatmini arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evreni Yüzüncü Yıl Üniversitesinde çalışan 1318 akademisyen den oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise 396 akademisyendir. Çalışmada üç bölümden oluşan ölçek kullanılmıştır. Ölçeğin ilk bölümündeki 6 soru ölçeğe katılanların demografik ve mesleki özelliklerini belirlemek amacıyla yöneltilmiştir. İkinci bölümde Zeynel (2014) tarafından geliştirilen Akademisyenlere Yönelik Mesleki Motivasyonu ölçen Mesleki Motivasyon Ölçeği ve son bölümde ise Minnesota İş Tatmin Ölçeği kullanılarak, iş tatmin düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma grubuna uygulanan ölçeklerden 396 tanesi araştırma kapsamına alınmıştır. Elde edilen veriler uygun istatistik programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; akademisyenlerin mesleki motivasyonları; mesleki özelikler ve iş yerindeki ilişkiler boyutlarının ortalama motivasyon düzeyinden daha yüksek, yönetim politikaları, öğrenci ve fiziksel koşullar boyutlarının ise daha düşük değerlere sahip oldukları görülmüştür. İş tatmini konusunda ise; öğretim elemanlarının genel iş tatmini boyutu yaşa göre anlamlı farklılık göstermektedir. 40 yaş ve üzeri öğretim elemanlarının (X ̅= 3.91) 40 yaş ve altı öğretim elemanlarına (X ̅= 3.74) göre, genel iş tatminlerinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre katılımcı akademisyenlerin genel iş tatmin düzeyleri yüksek seviyededir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the relationship between job motivation and job satisfaction of the academic staff working at Yüzüncü Yıl University. The study is a descriptive study which is one of the quantitative research methods. The population of the study consisted of 1318 academicians working at Yüzüncü Yıl University and the sample of the study is constituted by 396 academicians. The question naire consists of three parts. The 6 questions in the first part of the question naire were directed to determine the demographic and occupational characteristics of there spondents. In these condpart, the Job Satisfaction Scale developed by Zeynel (2014) was directed to participant in order to determine Professional Motivation of them. At the last part of the question naire, the Minnesota Job Satisfaction Scale was directed to participant. 396 of the question naires applied to the study group were included in the study. The obtained data were analyzed by appropriate statistical program.As a result of there search; Professional motivations of instructors at the dimension of occupational characteristic sand relationships at work are higher values than the average motivation level while at the dimension of management policies, student and physical conditions have lower values. Regarding job satisfaction, teaching staff's job satisfaction varies significantly according to age. The lecturers of the age of 40 and above (X ̅ = 3.91) have higher job satisfaction than the lecturers under the age of 40 (X ̅ = 3.74). According to there sults of there search, general job satisfaction levels of teaching staffs are high.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAkademisyenlerinin mesleki motivasyonları ile iş tatmini arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relation between occupati̇onal motivations and job satistacti̇on of academics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-19
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmAcademicians
dc.identifier.yokid10135986
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid480187
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess