Show simple item record

dc.contributor.advisorYayla, Ahmet
dc.contributor.authorDemirel Balik, Zeynep
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:17Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:17Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703252
dc.description.abstractAraştırmanın temel amacı MEB'in düzenlediği Yüz Temel Eser listesindeki yerel masalların, Hayat Bilgisi dersi öğretim programlarında öğrencilere kazandırılması öngörülen değerlerin aktarılmasında ne gibi katkısının olabileceğini ortaya koymaktır. Bunun yanı sıra Hayat Bilgisi ders kitaplarında da bu değerlerin nasıl ele alındığını ortaya koymak ikinci bir amacımızdır. Bu bağlamda incelenen kitaplardan hangisinin hangi değeri daha iyi kazandıracağı noktasında öğretmenlerde, eğitimcilerde ve ebeveynlerde fikir oluşturması amaçlanmaktadır. Ders kitapları ve masal kitapları incelenerek değerler eğitiminde bu kitaplardan yararlanılıp, yararlanılamayacağı üzerinde fikir geliştirilmeye çalışılmıştır.Araştırmanın birinci bölümünde içerik analizi yöntemi kullanılarak Hayat Bilgisi ders kitapları incelenmiş, ikinci bölüm ise betimsel bir çalışma olduğundan, nitel araştırma tekniklerinden genel tarama modeli kullanılmıştır.Sonuç olarak incelenen ders kitaplarının Hayat Bilgisi öğretim programında yer alan bütün değerleri kapsadığı ancak bu değerlerin dışında kalan birçok değeri barındırmadığı tespit edilmiştir. Bu nedenle ders kitapları Hayat Bilgisi öğretim programında yer alan değerleri aktarmada yeterli olmakla beraber bunların dışında kalan değerleri aktarmakta yetersiz olmaktadır.MEB'in 2004 yılında tavsiye ettiği Yüz Temel Eser'deki yerel masallarda ise Hayat Bilgisi öğretim programında yer alan değerlerin tamamının etkili bir şekilde işlenmediği tespit edilmiştir. Bazı değerlerin sıklıkla yer aldığı, bazı değerlerin ise bir-iki örnekle sınırlı kaldığı görülmüştür. Bu nedenle özellikle az yer alan değerlerin geliştirilmesinde Yüz Temel Eser listesinde yer alan masal kitaplarıyla sınırlı kalınmamalıdır.Bunun yanı sıra Yüz Temel Eser listesinde yer alan masal kitaplarında, Hayat Bilgisi öğretim programında yer almayan birçok faklı değerin yer aldığı tespit edilmiştir. Bu nedenle yerel masalların değerler öğretimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler:Hayat bilgisi öğretim programı, hayat bilgisi, ders kitabı, masal.
dc.description.abstractThe main aim of this research is to disclose whether, and if so, how the stories in 'a hundred main books' which are compiled by MONE in 2004 can contribute to transmitting students the values that are identified in the humanities subject curriculum. Furthermore, it aims at revealing how such values are taken into consideration in the humanities textbooks. Therefore, it is presumed that teachers, practitioners and parents will have an idea about which textbooks promote which specific value or values. By examining the textbooks and the story books this study has sought out whether these books can be utilised in values education.In the first part of the research, content analysis has been used in examining and analysing the textbooks. In the second part, as this was a descriptive study, the general examination model, which is a qualitative research method, has been used.Overall, it has been found out that the humanities subject textbooks that were examined in this study only include the values identified in the social studies curriculum. Therefore, whilst they seem to be sufficient in transmitting the values targeted in the humanities curriculum, they are not sufficient enough to transmit students any other values. In the stories that are included in 'a hundred main books', it is seen that the targeted values are not taken into account in an efficient way either. In some books only a number of values are engaged with whilst others are not given any considerable thought. Therefore, it is suggested that in transmitting certain values these books should not be seen as enough. Furthermore, it has been found out that the story books in the series of 'a hundred main books' include many different values than the humanities curriculum. Consequently, it is suggested that local stories can make a positive contribution to values education.Key Words:Science of life curriculum, Science of life, textbook, story.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHayat Bilgisi öğretim programındaki değerler bağlamında Hayat Bilgisi ders kitapları ile yüz temel eser listesindeki ulusal masalların karşılaştırılması
dc.title.alternativeAn examination of the stories i̇n `a hundred main books` with regards to transmission of the values that are i̇dentified i̇n the social studies curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLife science
dc.subject.ytmLife science lesson
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytm100 basic works
dc.subject.ytmTales
dc.subject.ytmTurkish tales
dc.identifier.yokid10119123
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435301
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess