Show simple item record

dc.contributor.advisorÇalışkan, Nihal
dc.contributor.authorEsawi, Waad
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:14Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:14Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703228
dc.description.abstractKüreselleşen Dünyanın neden olduğu bazı yakınlaşmalar, dil öğretimi ve öğrenimini daha önemli hale getirmiş, bu sebeple sayısı günden güne artan dil öğrenirleri dil öğretimini ön plana çıkarmıştır. Dünyada Türkçe öğrenirlerinin sayısının artması, Türk dilinin öğretimi alanındaki çalışmaların sayısını ve niteliğini arttırmıştır. Bu bağlamda yapılan çalışmalardan bir kısmı da hata analizine yöneliktir. Çalışma kapsamında Gazi Üniversitesi TÖMER'de eğitim gören CI düzeyindeki 34 Türkçe öğrenirinin yazılı anlatımları yazım, morfoloji, leksikoloji ve söz dizimi bakımından değerlendirilerek hata analizine tabi tutulmuştur. Öğrencilerin hata tipleri, ve hata sıklık düzeyleri tespit edilerek sınıflandırılmış, tablolar halinde sunulmuştur. Her hata için muhtemel düzeltim önerisinde bulunulmuştur. Çalışmada yazım hatalarının beklenenin üstünde görüldüğü tespit edilmiş; morfolojide özellikle hal eklerinin kullanımında hata yapıldığı belirlenmiştir. Bu çalışmanın artan dil öğretimi çalışmalarına bir basamak olacağı ve Türkçe öğretimi alanında öğretim yöntem ve tekniklerinin geliştirilmesine katkı sağlayacağını düşünmekteyiz.
dc.description.abstractLanguage teaching and learning has become very important due to the increasing number of language learners in today's global World. Turkish is one of the world languages of which learners has been ascending rapidly for he last decade. This brings with the methodological issues and problems related to Turkish teaching. In this context, the scientific work dealing with teaching Turkish as a foreign/second language has mounted up. Error analysis is one of the current topics in this area. In this study, the written compositions of 34 Turkish learners were analyzed in terms of spelling and punctuation, morphology, lexicology and syntax errors. The types and frequencies of errors were described, and presented in tables. An optional and prospective error correction was made for each of the errors in the study. The most problematic areas were that of spelling and punctuation and case marking in nominal inflection. This study has contributed to explore the problematic themes and topics of Turkish for learners.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleC1 düzeyindeki Türkçe öğrenirlerinin yazılı anlatımları üzerine bir hata analizi
dc.title.alternativeAn error analysis of c1 level Turkish learner's written compositions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmWritten expression
dc.subject.ytmError analysis
dc.subject.ytmLanguage problems
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmLearning
dc.identifier.yokid10090212
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid434573
dc.description.pages200
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess