Show simple item record

dc.contributor.advisorYükrük, Serap
dc.contributor.authorYavuncu, Deniz
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:13Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:13Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703221
dc.description.abstractSanat eğitimi, toplumsallaşma sürecindeki birey için, içinde yaşadığı dünyayı kavramada, problemlere karşı çözüm bulmada, tepkide bulunmada önemli bir rol üstlenmektedir. Ayrıca bütüncül bir anlayışla ele alınan sanat eğitimi süreçleri, gelişmiş çağdaş toplumlar için vazgeçilmez bir unsurdur. `Sanat Eğitimcilerine Göre Okul İdarecilerinin Sanat Eğitimi Derslerine Yönelik Tutumları` isimli tez çalışmasının amacı, araştırmanın evrenini oluşturan okulların yöneticilerinin sanata bakış açıları, sanatın çeşitli dallarının çocuğun sosyal gelişimi, yetenekleri, duygusal gelişimi üzerinde ne kadar etkili olduğuyla ilgili düşüncelerini anlamaya yöneliktir. Elvan Gün'ün (2009) `İlköğretim Okulu Müdürlerinin Müzik Derslerine İlişkin Yaklaşımları: Burdur ve Isparta İlleri Örneği` adlı makalesinden uyarlanarak hazırlanan ölçek içerisindeki sorular ortaokullarda görev yapmakta olan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 92 sanat eğitimi öğretmeni üzerinde uygulanmış ve SPSS programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre;- Okul yöneticilerinin, sanat eğitimi derslerinin yürütülebileceği mekanları ve gerekli araç-gereç ve materyalleri sağlama hususunda yetersiz kaldığı, sanat eğitimi öğretmenlerinin karşılaştıkları mesleki sorunları okul yöneticileri ile paylaşamadıkları, okul yöneticilerinin sanat eğitimi derslerini önemli ve gerekli görme, bu dersler ile ilgili karşılaşılan sorunları çözmede yetersiz kaldığı, öğretmenlerin tutum düzeylerine katılım ortalamalarında ise cinsiyet ve branş gibi değişkenlerin hiçbir etkisinin olmadığı, okul türü, eğitim düzeyi ve kıdem gibi değişkenler arasında ise anlamlı derecede farlılıklar olduğu tespit edilmiştir. Bu farklılıklara göre; özel okullarda çalışan, yüksek lisans yapmış olan ve 11-15 yıl kıdeme sahip olan öğretmenlerin okul idarecileri için algıladıkları tutumlarının daha olumsuz yönde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar SözcüklerSanat, Sanat Eğitimi, Tutum, Okul İdarecilerinin Tutumları, Okul İdarecileri.
dc.description.abstractArt education has an important role for he individual to comprehend the world he is living in, to find solutions fort he problems he faces and to react to the incidents he sees and feels; consudering the art education as a whole it is a vital point.The aim of the thesis study that designated as `Attitudes Of School Managers Toward Art Education Courses According To Art Educators` is based understanding the viewpoints of administrators, who are managers of schools that fall into the thesis, toward art and their opinions about effects of varied branches of art on social and emotional development of the individual and their talents. The questions prepared in the scale which was adapted from Elvan Gün's article 'The Approches of Primary School Headmasters Towards Music Lessons; The Example Cities of Burdur and Isparta' have bean applied on 92 art education teachers who are in-service in secondery schools and have participated in the study voluntarily. Furthermore these guestions have been analyzed by SPPS program. Acorrding to the findings; It has been determined that school administrators have been inadequate in providing places,where art education classes can be performed,required equipment and materials,and that art education teachers haven't shared the occupational troubles with school administrators,and that school administrators have been incapable of considering art education classes significant and of solving the problems which are faced with theses classes,and that there has been no influence of the factors such as gender and branch,in participation averages of teachers' attitude levels, but there has been significant differences between the factors such as,school type and educational level and seniority. According to these differences,it has been determined that,teachers,working at private schools and studying for master degree and having 11-15 length of service,have more negative attitude towards school administrators.Key WordsArt, Art Education, Attitude, School Administrators, Attitude, School Administratorsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleSanat eğitimcilerine göre okul idarecilerinin sanat eğitimi derslerine yönelik tutumları
dc.title.alternativeAttitudes and opinions of school administrators against to the lessons of fine arts education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmArt activities course
dc.subject.ytmEducators
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSchool administrators perception
dc.identifier.yokid10141839
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid480181
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess