Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzcan, Kerim
dc.contributor.authorKaya, Semih
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:13Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:13Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-07-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703220
dc.description.abstractBugünlerde yeni bir sanayi devrimine, sanallaşmaya şahit olmaktayız. Piyasaların, çalışanların, müşterilerin, hatta yer ve zaman kavramlarının arasındaki kesin çizgiler gitgide belirsizleştiği için bu yeni dönem öncekilerden farklı olarak, satın alma tercihlerinden üretime kadar yaşamın bütün alanlarını etkilemektedir. Şüphesiz ki, geleneksel yönetim sistemleri de bu değişimden üzerine düşen payı almaktadır. Günümüzde şirketler bütün bu değişimlere ayak uydurabilmek için hiç olmadıkları kadar esnek olmak zorunda kalmaktadırlar. Bu soruna en uygun çözüm ise sanal yapılanma kavramında yatmaktadır. Bu çalışmada, Türkiye'de bulunan Sanal Kitap evlerinin rekabet stratejileri incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, sanal olarak örgütlenen kitap evlerinin fiziki satış yapan kitap evlerinden farklı olduğunu ve bu yapılanma ile pazarda oluşan yeni eğilimlere daha uygun mahiyette örgütlenebildiklerini, ayrıca değişimlere daha hızlı cevap verebildikleri sonucu çıkarılmıştır. Tüm bunlara ek olarak, uygun fiyatlandırma, ürün çeşitliliği, zaman kazandırması ve ulaşılabilirliği sanal örgütlerin sahip olduğu diğer stratejik avantajlar olarak değerlendirilmektedir.
dc.description.abstractNowadays we are experiencing a new industrial revolution, virtuality. This new era has a difference from previous ones. It affects all spheres of life from buying habits to production. Boundaries among markets, workers, clients and even spaces are blurring. It is surely beyond doubt that traditional management system gets its share on this evolution process. Now companies must be more flexible in order to cope up with all these changes. At this stage, the most sensible thing to do is organizing virtually. In this research, we focused on competitive strategies of online booksellers in Turkey. We found that, booksellers in virtual space are different than those physical stores. They fit new trends in the market and are able to respond changes faster than physical stores. In addition to that reasonable prices, product variety, time saving and accessibility are other strategic advantages of virtual organizations.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleCompetitive strategies of virtual organizations; An analysis on book stores in Turkey
dc.title.alternativeSanal örgütlerin rekabet stratejileri; Türkiye'deki kitapevleri üzerine bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-21
dc.contributor.departmentYönetim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVirtual shopping
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmCompetition strategies
dc.subject.ytmBooksellers
dc.subject.ytmVirtual enterprises
dc.identifier.yokid10116512
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid449665
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess