Show simple item record

dc.contributor.advisorŞengün, Ayşe Elif
dc.contributor.authorAladağ, Ömer Faruk
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:10Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-08-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703200
dc.description.abstractBazı akademik çalışmalar, Ahilik değerlerinin Türkiye'de zanaat sektörlerini yönlendirmeye devam ettiğini iddia etmektedir. Ancak, konu hakkında eksploratif çalışmaların yeterince yapılmadığı dikkat çekmektedir. Bu çalışma, Türkiye kuyumculuk sektörünün değerlerini, geleneklerini ve iş pratiklerini incelemektedir. Çalışma, özellikle kökeni neredeyse bin yıl önceye dayanan Ahilik değerlerinin kuyumculuk sektöründe hâlâ geçerli olup olmadığını anlamayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda İstanbul Ankara'da 11 kuyumcuyla derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Ek olarak 2 adet odak grup çalışması gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden ve odak gruplardan elde edilen veriler NVivo 10 nitel araştırma yazılımıyla analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, Ahiliğe ait bir çok değerin kuyumculuk sektöründe iş kararlarına ve ilişkilerine kılavuzluk etmeye devam ettiğini göstermektedir. Diğer yandan bazı Ahilik değerlerinin günümüzde artık gözlemlenmediği çalışmanın bir diğer sonucudur. Çalışma, değerlerin sürekliliği ve etkisinin kaybolması hakkında getirdiği açıklamalarla yazına katkıda bulunmaktadır.
dc.description.abstractAlthough some studies claim that Akhi values still guide craft industries today in the Turkish business context, there is a lack of explorative studies that illuminates the issue. This study examines the values, traditions and practices in the Turkish jewelry industry. Specifically, the study aims to understand if Akhi values which dates back to nearly a millennium ago are still intact today among Turkish jewelers. In-depth interviews were conducted with 11 jewelers in İstanbul and Ankara. In addition, 2 focus group studies were conducted in Ankara. The data from the interviews and focus groups were analyzed by NVivo 10 qualitative data analysis software. The results imply that many Akhi values continue to guide business decisions and relationships in the jewelry industry. On the other hand, certain values of Akhism are not observable anymore in today's jewelry industry. The study contributes to the literature by elaborating on the persistence and disappearance of Akhi values.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleInvestigating the traces of akhi values in the Turkish jewelry industry: A qualitative study
dc.title.alternativeTürkiye kuyumculuk sektöründe ahilik değerlerinin izinin sürülmesi: Nitel bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-20
dc.contributor.departmentYönetim ve Organizasyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBusiness culture
dc.subject.ytmWork values
dc.subject.ytmAkhism
dc.subject.ytmJewellery
dc.identifier.yokid10122761
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid434985
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess