dc.contributor.advisor | Günüç, Selim | |
dc.contributor.author | Aykat, Şükrü | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:45:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:45:10Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703195 | |
dc.description.abstract | AYKAT, Şükrü. Mesleki Lise Öğretmenlerinin, Öğrencilerinin ve İdarecilerinin Hizmetiçi Eğitim Öncesi İle Sonrası Etkileşimli Tahtaya İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Van, 2017Bu çalışmanın amacı; FATİH Projesi uygulanan mesleki liselerdeki öğretmenlerin, ETEKUK eğitimi öncesi ve sonrası etkileşimli tahtayı kullanma düzeylerinde, öz yeterliliklerinde ve görüşlerinde farklılık olup olmadığını belirlemektir. Örneklem 2015-2016 eğitim öğretim yılında Mardin ili Midyat ilçesinde FATİH Projesi çerçevesinde etkileşimli tahta kurulumu yapılmış Telkari Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde görev yapan ETEKUK eğitimine katılan öğretmenler ve okul idarecileri ile okulda eğitim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Bu çalışmada karma yöntem modeli kullanılmıştır. Veriler ölçek, anket ve yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmıştır. Nicel veriler ortalama ve t-Testi, nitel veriler ise içerik analizi ile çözümlenmiştir.Araştırma sonunda öğretmenlerin ETEKUK eğitimi sonrasında etkileşimli tahta kullanma öz yeterliliklerinde ve etkileşimli tahta kullanma düzeylerinde anlamlı bir değişimin olmadığı görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin ETEKUK eğitiminden önce etkileşimli tahta için materyal geliştiremedikleri ETEKUK eğitiminden sonra ise kısmen materyal hazırlayabildikleri görülmüştür. Bu da ETEKUK eğitim içeriğinin etkileşimli tahta için materyal geliştirmede yeterli olmadığını göstermektedir. Öğrenciler ise; etkileşimli tahta kullanılan dersleri tercih ettiklerini, öğretmenlerin etkileşimli tahtayı kullanmaya devam etmelerini istediklerini belirtmişlerdir. Etkileşimli tahta arızaları dersi olumsuz yönde etkilediğini de belirtmişlerdir. Öğretmenler, öğrenciler ve okul idarecileri derste etkileşimli tahta kullanılmasıyla; öğrenci başarısının arttığını, derse ilgi ve katılımı olumlu yönde etkilediğini belirtmişlerdir. | |
dc.description.abstract | AYKAT, Şükrü. Examination the Views of Vocational High School Teachers, Students and Managers About Interactive Board Before and After In-Service Training, Master's Thesis, Van, 2017.The purpose of this study is to determine whether the teachers in the vocational high schools applying the FATIH Project are different in their level, self-efficacy and opinions of using interactive board before and after ETEKUK education. The sample (paradigm) consists of teachers, school administrators and students who participated in ETEKUK training at Telkari Vocational and Technical Anatolian High School, which had an interactive board installation in the framework of FATİH Project in Midyat province of Mardin province in 2015-2016 academic year. In this study, a mixed method model is used. The data were collected by scale, questionnaire and semi-structured interview forms. Quantitative data were analysed by means of t-test and qualitative data by content analysis At the end of the study, it was seen that there was no significant change in teachers' interaction levels of interactive timber self-efficacy and interactive timber after ETEKUK education. It was also seen that teachers could partially prepare materials after ETEKUK training, in which they did not develop material for interactive board before ETEKUK education. This indicates that the ETEKUK training content is not enough to develop material for interactive board. The students stated that they prefer interactive board lectures and they want teachers to continue to use the interactive board plank. Interactive board failures also indicated that the lesson was affected negatively. Teachers, students and school administrators indicated that by using interactive boards, student success increased and teacher interest and participation affected positively.Key WordsInteractive Board, Self-efficacy, Vocational High School, Fatih Project | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mesleki lise öğretmenlerinin, öğrencilerinin ve idarecilerinin hizmetiçi eğitim öncesi ile sonrası etkileşimli tahtaya ilişkin görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination the views of vocational high school teachers, students and managers about interactive board before and after in-service training, master's thesis, | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Vocational high school students | |
dc.subject.ytm | Smart board | |
dc.subject.ytm | Interactive teaching techniques | |
dc.identifier.yokid | 10169718 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 480154 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı | |