Ebeveyn tutumları ile yetişkin ayrılma kaygısı arasındakiilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Şahin Sak, İkbal Tuba | |
dc.contributor.author | Savaşli, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:45:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:45:08Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-10-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703182 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, çocuğu okul öncesi eğitim kurumuna devam eden anne babaların ebeveyn tutumları ile yetişkin ayrılma kaygıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Tarama modelindeki bu çalışmanın örneklemini, çocuğu okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 493 ebeveyn oluşturmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Karabulut Demir ve ġendil (2008) tarafından geliştirilen Ebeveyn Tutum Ölçeği (ETÖ) ve Alkan (2007) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan Erişkin Ayrılma Anksiyetesi Ölçeği (ASA) kullanılmıştır. Araştırmanın veri analizinde bağımsız örneklemler için t-testi, Tek Faktörlü ANOVA ve Pearson Momentler Çarpım Korelasyonu kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, anne babaların ebeveynlik tutumları cinsiyetlerine, yaşlarına, sahip oldukları çocuk sayısına, çocuğun cinsiyetine ve çocuğun yaĢına göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Ancak, anne babaların eğitim durumlarına göre bütün ebeveynlik tutumlarında, yaşadıkları eve göre koruyucu ve izin verici tutumda ve aylık gelir durumlarına göre otoriter, koruyucu ve izin verici tutumlarda anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Kadınların yetişkin ayrılma kaygı ortalamalarının erkeklerin ortalamalarından daha yüksek olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte, anne babaların ayrılma kaygıları yaşlarına, eğitim durumlarına, yaşadıkları eve ve aylık gelirlerine göre anlamlı bir farklılık göstermiştir. Ancak, anne babaların sahip oldukları çocuk sayısına, çocuğun cinsiyetine ve çocuğun yaşına göre yetişkin ayrılık kaygı ortalamalarında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Ebeveynlerin yetişkin ayrılma kaygıları ile demokratik ebeveyn tutumları arasında negatif yönlü bir ilişki; otoriter, koruyucu ve izin verici ebeveyn tutumları arasında ise pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | Aim of this study was to examine the relationship between parenting attitudes and adult separation anxiety of parents whose children attended a preschool institution. The sample of this survey consisted of 493 parents. Demographic Information Form, Parent Attitude Scale (PAS) developed by Karabulut Demir and ġendil (2008), and Adult Separation Anxiety Questionnaire (ASA) adapted to Turkish by Alkan (2007) were used for data collection. Also, Independent Samples tTest,One-Way ANOVA and Pearson Correlation were used for data analysis. Results of the study showed that there were no statistically significant differences in the case of parenting attitudes based on number of parents‟ children, parents‟ gender, age, and children‟s gender and age. However, statistically significant differences were found in the case of all parenting attitudes based on their educational levels, in the case of overprotective and permissive parenting attitudes based on their house types and in the case of authoritarian, overprotective and permissive parenting attitudes based on their monthly income.It was found that means of women‟s adult separation anxiety were higher that men‟s. Also, there were statistically significant differences in the case of parents‟ adult separation anxiety based on their ages, educational levels, house types and monthly income. However, statistically significant differences were not found in the case of parents‟ adult separation anxiety based on number of their children, and gender and age of children.It was found that there was a negative relationship between democratic parenting attitude and adult separation anxiety while there was a positive relationship between adult separation anxiety and authoritarian, overprotective or permissive parenting attitude. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Ebeveyn tutumları ile yetişkin ayrılma kaygısı arasındakiilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The relationship between parenting attitudes and adult separationanxiety | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-18 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Adult attachment | |
dc.subject.ytm | Parents attitude | |
dc.subject.ytm | Perceived parenting styles | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Separation anxiety | |
dc.subject.ytm | Adults | |
dc.identifier.yokid | 10167998 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 480159 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı |