Beden eğitimi öğretmen adaylarının halk oyunları dersine yönelik tutumları
dc.contributor.advisor | Atli, Mustafa | |
dc.contributor.author | Turan, Asuman | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:45:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:45:08Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703176 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Türkiye'nin değişik illerinde T.C. Yüksek Öğretim Kurumu'na bağlı Beden Eğitimi Öğretmeni yetiştiren kurumlarında öğrenim gören, kadın ve erkek beden eğitimi öğretmen adaylarının halk oyunları dersine ilişkin tutumlarının yönünü, şiddetini ve halk oyunları dersine karşı görüşlerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Uygulamaya, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi (n=74), Uludağ Üniversitesi (n=77), Akdeniz Üniversitesi (n=103), Dumlupınar Üniversitesi (n=73) ve Atatürk Üniversitesi (n=74) olmak üzere, Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu Öğretmenlik Bölümlerinde öğrenimlerine devam eden ve halk oyunları dersi almış 2. 3.ve 4. sınıf öğrencilerinden oluşan toplam 401 kişi kadın (n=147) ve erkek (n=254)katılmıştır.Araştırmada, Beden Eğitimi öğretmen adaylarının halk oyunları dersine karşı tutumlarının belirlenmesi amacıyla, Turan (2015) tarafından geliştirilen ve geçerlilik güvenirlik çalışmaları tekrar yapılan ölçek ile toplanmıştır. Araştırmada Genel Tarama Modeli kullanılmıştır. Ölçeğe verilen puanların analizlerinde Parametrik testlerden olan Anova analizi kullanılmıştır. Ölçek alt boyutlarının birbirleri arasındaki ilişkinin belirlenmesinde ise Spearman Korelasyon analizi kullanılmıştır. Yapılan analizlerde anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak belirlenmiştir.Araştırmaya ilişkin elde edilen bulgular ve tartışma sonucunda, Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Halk Oyunları Dersine ilişkin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlardaki tutumları; cinsiyet, yaş ve öğrenim gördükleri okullar gözetmeksizin olumlu olduğu sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | This study seeks to establish the direction and intenseness of prospective male and female physical education teachers' (prospective teachers studying at academic institutions affiliated with the Republic of Turkey's Council of Higher Education) attitudes towards folk dances course, and to determine their opinions about folk dances course. The research has been conducted through the participation of 401 students (147 female, and 254 male) comprising sophomores, juniors, and seniors studying at Van Yüzüncü Yıl University (n=74), Uludağ Univerity (n=77), Akdeniz University (n=103), Dumlupınar University (n=73), and Atatürk University (n=74). The study, with the aim of determining prospective physical education teachers' attitudes towards folk dances course, employs the scale developed by Turan (2015), with its updated validity and reliability. The research uses General Scanning Model. The research employs Anova analysis, one of the parametric tests, which is used for variance analysis in tests involving more than one dependent variable, in the analyses of scale scores. The study uses Spearman Correlation analysis to determine the relationship among scale sub-dimensions. Analyses show that the level of significance is p <0,05.As a result of the findings and discussions of the research, cognitive, emotional and psychomotor attitudes of the prospective physical education teachers towards folk dances course, regardless of their gender, age and the schools they attend, are positive. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi öğretmen adaylarının halk oyunları dersine yönelik tutumları | |
dc.title.alternative | Attitudes of prospective physical education teachers towards folk dance lesson | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.subject.ytm | Folk dances | |
dc.subject.ytm | Games | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.identifier.yokid | 10168001 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 480158 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı |