Show simple item record

dc.contributor.advisorYükrük, Hüseyin
dc.contributor.authorŞahin, Değer
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:06Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:06Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-07-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703166
dc.description.abstractBu araştırma, Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde piyano eğitimi alan öğrencilerin karşılaştıkları teknik sorunların tespitine yönelik hazırlanmıştır. Bu çalışmada, öğrencilerin karşılaştıkları öğrenme güçlüklerinin neler olduğu, öğrencilerin çalışma imkânlarının yeterli olup olmadığı, öğretmenlerin öğrencilerine piyano eğitimi verirken uyguladıkları öğretim yöntemleri incelenerek, öneriler sunmak amaçlanmaktadır.Araştırma verileri, literatür tarama ve anket yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Literatür taramasıyla makaleler, tezler ve kitaplar araştırılmış ve araştırmanın kuramsal çerçevesi oluşturulmuştur. Oluşturulan anketler, ilgili kurumlardan gerekli izinler alındıktan sonra, çalışma grubundaki lisans 1. sınıf öğrencilerine ve Güzel Sanatlar Liselerinde görev yapan piyano öğretmenlerine uygulanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu Malatya İnönü Üniversitesinden 16, Erzurum Atatürk Üniversitesinden 24, Yüzüncü Yıl Üniversitesinden 9, Erzincan Üniversitesinden 28, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesinden 19 olmak üzere lisans 1. Sınıfta okuyan toplam 96 öğrenci oluşturmuştur. Aynı zamanda, Erzurum Yakutiye Güzel Sanatlar Lisesi, Ağrı Merkez Güzel Sanatlar Lisesi, Erzincan Merkez Güzel Sanatlar Lisesi, Malatya Abdulkadir Eriş Güzel Sanatlar Lisesi öğretmenleri başta olmak üzere, toplam 50 piyano öğretmeni yapılan ankete katılmıştır. Anket sonucu ulaşılan veriler, frekans ve yüzde tabloları oluşturularak açıklanmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda; 1-Öğrencilerin yararlandığı ders kitaplarının, teknik becerilerini geliştirebilmek açısından tek başına yeterli olmadığı,2-Öğrencilerin sıklıkla öğretmen değişikliği yaşadığı ve bu durumun çalışma verimini düşürdüğü,3- Öğrencilerin haftalık ders saatlerinin yeterli olmadığı, 4-Öğrencilerin Gsl'de yararlandıkları piyanoların sayısının yeterli olmadığı ve yıllık bakımlarının düzenli yapılmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis research was prepared to detect the technical problems encountered by the students who are taking piano education in Anatolian High Schools of Fine Arts. In this study, it is aimed to present the suggestions by examining what the learning difficulties are faced by students, whether or not the students have enough facility while they are working, and the teaching methods applied by teachers when giving piano education to the students.The research data used in this study are obtained by using literature survey and questionnaire method. Articles, theses and books were searched through the literature review and the theoretical framework of the research was established in this way. After obtaining the required permissions from the relevant institutions, the created questionnaires were applied to the teaching groups that include the undergraduate first-year students and piano teachers working in Anatolian High Schools of Fine Arts.The research study group consisted of a total of 96 undergraduate first-year students, including 16 from Malatya İnönü University, 24 from Erzurum Atatürk University, 9 from Yüzüncü Yıl University, 28 from Erzincan University and 19 from Ağrı İbrahim Çeçen University. At the same time, a total of 50 piano teachers including Erzurum Yakutiye Fine Arts High School, Ağrı Center Fine Arts High School, Erzincan Center Fine Arts High School, Malatya Abdulkadir Eriş Fine Arts High School teachers have participated to the survey. The results of the questionnaires are explained by examining the frequencies of the questionnaires data, and percentage tables. The following conclusions are reached in the direction of the findingsobtained;1. The textbooks used by the students are not sufficient solely to improve their technical skills,2- Students often experience teacher change and this reduces the efficiency of work3- Students' weekly lesson hours are not enough,4- The number of pianos that students use in Anatolian High Schools of Fine Arts is not enough and the maintenance of them is not done regularly.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleEğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı 1. sınıf öğrencilerinin piyanoda karşılaştığı teknik sorunlar
dc.title.alternativeTechnical problems encountered by the undergraduate first-year students in musical education at the piano, master thesis,
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-12
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmTechnical
dc.subject.ytmTechnical challenges
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid10155823
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid480174
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess