Okul öncesi dönem çocuklarının ön yargılarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Şahin Sak, İkbal Tuba | |
dc.contributor.author | Çelik, Meryem Nur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:45:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:45:06Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-07-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703162 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem çocuklarının ön yargılarının incelenmesidir.Çalışma fenomenolojik bir çalışmadır ve veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen`Okul Öncesi Dönem Çocuğunun Ön Yargılarını Belirleme Görüşme Formu` iletoplanmıştır. Çalışmanın katılımcılarını, maksimum çeşitlilik (heterojenite) örneklemeyöntemi ile seçilen ve Van'da yaşayan, dört-altı yaş grubu 100 çocuk oluşturmaktadır.Çalışmada nitel veri analizi için iki teknik kullanılmıştır. İlkinde katılımcılar tarafındantekrar edilen ifadeler belirlenmiş, diğerinde ise kullanılan bağlaçlar incelenmiştir. Verianalizi sonunda, literatüre ve bu çalışmada temel alınan ön yargılara paralel olarak yediana tema belirlenmiştir: (1) ırk, (2) yaş, (3) fiziksel yeterlilik, (4) fiziksel özellik, (5)ekonomik durum, (6) cinsiyet ve (7) aile yapısı. Çalışmanın bulguları, çocukların her birtemaya ilişkin farklı ön yargıları olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte, bazıdurumlarda bu ön yargılar iç içe geçmiş durumdadır. Örneğin çocuklar yaş ile ilgilidurumları açıklarken cinsiyet veya fiziksel özelliklerle ilgili ön yargılarını da ortayakoyabilmektedir. | |
dc.description.abstract | This study aims to examine preschool children's prejudices. This is a phenomenologicalstudy and data was collected through `Interview Protocol for Prejudices of PreschoolChildren` developed by the researcher. Participants of the study were selected based onmaximum variation sampling and consisted of 100 four to six-year old children fromVan, Turkey. For data analysis, two techniques were used. Coders determined the wordor phrase repetition as first technique and also examined some connectors used bychildren. At the end of the analysis, seven main themes were determined as parallel withthe related literature: (1) race, (2) age, (3) physical abilities, (4) physical characteristics,(5) economic class, (6) gender and (7) family composition. Children have severalprejudices as related to each theme. Also, their some prejudices are nested andinterrelated. For instance, while they make an explanation related to age, they showtheir prejudices related to gender or physical characteristics. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi dönem çocuklarının ön yargılarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of preschool children's prejudices | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-17 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Prejudice | |
dc.identifier.yokid | 10156298 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 480173 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |