dc.contributor.advisor | Atli, Mustafa | |
dc.contributor.author | Öter, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:45:04Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:45:04Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2021-01-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703146 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin okul sporlarında karşılaştığı sorunların araştırılması ve çözüm önerilerinin sunulmasıdır.Araştırmaya, Malatya İl merkezi ve ilçelerinde MEB bağlı resmi ortaokul ve liselerde görev yapan 36 erkek 14 bayan toplam 50 (elli) Beden Eğitimi ve Spor öğretmeni gönüllü olarak katılmışlardır.Araştırmada nitel veri araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi benimsenmiştir. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri analiz tekniği olarak içerik analizi ve betimsel analiz kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda beden eğitimi öğretmenlerinin okul sporlarında karşılaştıkları sorunlar beş (5) ana temadan oluşmaktadır. Temalar da; velinin okul sporlarına bakış açısı, okul yönetiminin okul sporlarına bakış açısı, öğrencinin okul sporlarına bakış açısı, beden eğitimi öğretmenlerinin Gençlik Hizmetleri ile ilgili görüşleri ve öneriler yer almaktadır. Analizlerin sonucunda genel itibariyle beden eğitimi öğretmenlerinin okul sporlarına bakış açısı, içinde bulundukları mevcut durum, imkânlar dâhilinde katılım durumları ve karşılaştıkları sorunlar; fiziki alt yapının yetersizliği, okul sporları yönetmeliğinin bağlayıcılığı, malzeme eksikliği, velinin olumsuz spora bakış açısı, kurum personellerinin ilgisizliği, sorunlar karşısında çözüm odaklı olmamaları, ulaşım, müdürlerin baskısı, sağlık ve güvenlik önlemlerin azlığı ve yetersizliği, hakemlerin tecrübi bilgi eksikliği, Gençlik Spor Okul Sporları servis çalışanlarının planlamada koordinede eksiklikleri, yetenekli sporcuların teşvik yapılmaması, servis çalışanları ile iletişim eksikliği yaşanması ve ilçelerden gelen takımlara yolluk harcırahının verilmemesi, sınav odaklı veli-öğrenci-idare düşüncesi, beden eğitimi dersinin önemsenmemesi gibi verilere ulaşılmıştır.Okul içi ve okul dışı sportif etkinliklere katılımın sağlanması öğretmen ve öğrencilerin istek ve ilgi ile aktif bir çalışma içine girebilmeleri için saha, tesis, malzeme ve ulaşım sorunları çözülmelidir. Müsabakalarda sağlık-güvenlik önlemleri, hakemlerin tutumu kontrol edilmeli, yeni gelişen spor branşlarının tanıtımı okullarda da yapılmalı ve öğretmenlere yıl içinde hizmet içi eğitim verilmeli, okul spor yönetmeliği yeniden düzenlenmeli aileler-okul yönetimi-diğer branş öğretmenlerinin desteğini arttırmak için çalışmalar yapılmalı ve spora-sporcuya ve beden eğitimi öğretmenine gereken değer verilmelidir.Anahtar KelimelerOkul sporları, beden eğitimi öğretmeni, sporcu öğrenci | |
dc.description.abstract | The main aim of this study is to search of the problems faced by physical education teachers in school sports and to offer solutions.In this survey, totally 50 physical education and sports teachers (36 male, 14 female) participated in; who work at the secondary schools and high schools linked to Turkish Ministry of National Education in the province of Malatya.Qualitative data analysis was adopted in this research. As the data collection tool, semi-structured interview form was used. As the data analysis method, content analysis and descriptive analysis methods were used.Sample of the research consists of five main themes according to the conclusion of the research. In these themes: view of students' parents to school sports, view of school management to school sports, view of students to school sports, physical education and sports teachers ideas and suggestions about to Youth Services.At the end of the analysis the general results that obtained; the point of view of the physical education teachers towards to school sports, the current situation they are in, their participation within the bounds of possibilities and the problems they have, lack of physical substructure, limitations of the regulation of school sports, lack of material, negative view of the parents to sports, lack of interest of the staff, lack of focusing on problems, transportation problem, mobbing of managers, lack of health and safety measures, inexperienced referees and their absence of providing to competition solemnity, lack of encouragement of talented athletes, lack of coordinating and planning of Youth and Sports Services workers, lack of compensating of travel expenses of teams coming from different provinces, only exam- oriented view including student-parent-administrator, and giving less importance to physical education lessonsField, facility and transportation problem s need to be solved in order to increase of participation to teachers and students to sports in-school and out-of school to make them more active, to draw their attention. The activities should be regulated according to their interest and desire. Health and safety precautions should be controlled before and during competitions, the referees attitude should be controlled, the introduction of newly emerging sports branches need to be done at schools and teachers need to be given in-service training during the year, school sports regulations should be reorganized and the studies need to be improved to increase the support of families, school management, other branch teachers and physical education and sports teachers, athletes, all branches of sports should be appreciated more.KeywordsSchool sports, physical education teacher, sportman student | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi öğretmenlerinin okul sporlarında karşılaştıkları sorunların araştırılması | |
dc.title.alternative | The search of problems faced by physical education teacher at school sports | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-01-31 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.subject.ytm | Problems of teachers | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Sportsmen students | |
dc.identifier.yokid | 10179957 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 494288 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı | |