Show simple item record

dc.contributor.advisorKozikoğlu, İshak
dc.contributor.authorKanat, Firat
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:03Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:03Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-07-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703141
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik öz-düzenleme stratejileri, motivasyonel inançları, tutumları ve İngilizce akademik başarıları arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır.Bu araştırmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Van ili İpekyolu, Tuşba ve Edremit merkez ilçelerinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokulların 8. sınıflarında okuyan 11376 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma, tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen ortaokullarda öğrenim gören toplam 949 öğrenciyle yürütülmüştür.Araştırmada, veri toplama araçları olarak ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik öz-düzenleme stratejilerini ve motivasyonel inançlarını belirlemek amacıyla `Öğrenmeye İlişkin Motivasyonel Stratejiler Ölçeği`, öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarını belirlemek için ise `İngilizce Dersine ait Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde betimsel istatistikler (ortalama, standart sapma), fark istatistikleri (t testi, ANOVA, MANOVA), Pearson Çarpım Momentler Korelasyon Katsayısı ve basamaklı regresyon analizi kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen sonuçlar aşağıda sunulmuştur: 1.Ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik öz-düzenleme stratejilerini orta düzeyde kullandıkları ortaya çıkmıştır.2.Ortaokul öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik motivasyonel inançlarının orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.3.Ortaokul öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.4.Kız öğrencilerin erkek öğrencilere oranla öz-düzenleme stratejilerini daha çok kullandıkları, İngilizce dersine yönelik motivasyonel inançlarının erkek öğrencilere göre daha yüksek düzeyde olduğu ve İngilizce dersine yönelik daha olumlu tutum sergiledikleri ortaya çıkmıştır.5.Ortaokul öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ile İngilizce dersine yönelik tutumları ve motivasyonel inançları arasında pozitif yönde, anlamlı ilişkilerin olduğu bulunmuştur.6.Ortaokul öğrencilerinin TEOG İngilizce başarı durumları ile öz-düzenleme, bilişsel strateji, öz yeterlik, içsel değer ve İngilizce dersine yönelik tutumları arasında orta düzeyde, pozitif yönde ve anlamlı bir ilişkinin olduğu; öğrencilerin sınav kaygısı arasında ise düşük düzeyde, pozitif yönde ve anlamlı bir ilişkinin olduğu ortaya çıkmıştır.7.Ortaokul öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik içsel değerlerinin, öz-yeterlik algılarının ve tutumlarının öğrencilerin öz-düzenleme stratejilerindeki varyansın %43.9'unu açıklayabildiği, sınav kaygısının ise öz-düzenleme stratejilerini anlamlı düzeyde yordamadığı ortaya çıkmıştır.8.Ortaokul öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik öz-düzenleme stratejilerinin (öz-düzenleme, bilişsel stratejiler), motivasyonel inançlarının (öz-yeterlik, sınav kaygısı, içsel değer) ve tutumlarının İngilizce akademik başarısındaki varyansın %55.2'sini açıklayabildiği belirlenmiştir.Anahtar SözcüklerOrtaokul öğrencileri, öz-düzenleme stratejileri, motivasyonel inançlar, İngilizceye yönelik tutum, İngilizce akademik başarı
dc.description.abstractThe purpose of this research is to investigate the relationships between 8th grade secondary school students' self-regulated strategies, motivational beliefs, attitudes towards English course and English academic achievement.In this research, correlational survey method was used. The universe of this research comprises 11376 students in 8th grade of secondary schools located in the districts of İpekyolu, Tuşba and Edremit in Van province affiliated to Ministry of National Education in 2016-2017 academic year. The 949 students in the 8th grade of the secondary schools, which were determined using stratified sampling method, formed the sample of the research.In the research, `Motivated Strategies for Learning Questionnaire` was used to determine the 8th grade secondary school students' self-regulated strategies and motivational beliefs towards English course, and `Attitude Scale for English Course` was used to determine students' attitudes towards English course. In the research, descriptive statistics (mean, and standard deviation), t test, ANOVA, MANOVA, Pearson Product-Moment Correlation Coefficient and stepwise regression analysis were used for the analysis of the data. The results of the research are presented as below:1.It was found that 8th grade secondary school students use self-regulated strategies towards English course at moderate level.2.It was concluded that the motivational beliefs of secondary school students towards English course is at moderate level.3.It was concluded that secondary school students have a high level of attitude towards English course.4.It was found that compared to male students, female students use more self-regulated strategies, have higher level of motivational beliefs and have more positive attitudes towards English courses. 5.It was found that there is positive relationships between students' self-regulated strategies, attitudes and their motivational beliefs towards English courses.6.It was found that there is a moderate, positive and meaningful relationship between students' TEOG English achievement and self-regulation, cognitive strategy, self-efficacy, intrinsic value and attitudes towards English course; and there is a low, positive and meaningful relationship between students' test anxiety.7.It was found that students' intrinsic goal orientation, self-efficacy perceptions and attitudes towards English course predict 43.9% of the variance in students' self-regulated strategies, while test-anxiety do not significantly predict self-regulated strategies.8.It was found that the students' self-regulated strategies (self-regulation, cognitive strategies), motivational beliefs (self-efficacy, test anxiety, intrinsic goal) and attitudes towards English course can predict 55.2% of the variance of English academic achievement.Key WordsSecondary school students, self-regulated strategies, motivational beliefs, attitudes towards English, English academic achievementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 8. sınıf öğrencilerinin İngilizce öğrenmeye ilişkin motivasyonel stratejileri, tutumları ve akademik başarıları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between 8th grade secondary school students' motivational strategies, attitudes and academic achievements related to English learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-25
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmForeign language learning strategies
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmSelf regulated learning
dc.identifier.yokid10192414
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid511867
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess