Show simple item record

dc.contributor.advisorGenç, Hasan
dc.contributor.authorDanaci, Funda
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:02Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:02Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703127
dc.description.abstractBu çalışmada;ilköğretim altıncı sınıf fen ve teknoloji dersi maddenin tanecikli yapısı ünitesinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi araştırılmaktadır.Araştırma örneklemi Van ilinde bulunan Merkez ilköğretim okulunda öğrenim gören 117 öğrenci ile çalişilmiştır.Geleneksel öğretim metodu ile öğrenim gören öğrenciler(kontrol grubu=58)Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile öğrenim gören öğrenciler(Deney grubu=59)olmak üzere iki grup rastgele seçilmiştir.Deney grubu öğrencilerine Animasyon destekliöğrenci merkezli öğretim yaklaşımı kontrol grubundaki öğrencilere ise öğrenci merkezli öğretim yaklaşımı kullanılmıştır.Araştırmada öğrencilerin maddenin tanecikli yapısı konusunu anlama seviyelerini belirlemek amacı ile maddenin tanecikli yapısı ile ilgili coktan seçmeli sorular içeren Bilmsel Başarı Testi her iki gruba ön test ve son test olarak uygulanmıtır.Test çoktan şeçmeli 37 sorudan oluşmaktadır.elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 11.0 paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir.Verilerin değerlendirilmesinde t testi analiz yöntemi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda ilköğretim altıncı sınıf fen ve teknoloji dersi maddenin tanecikli yapısı ünitesinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisi olumlu yönde olduğu ortaya çıkmiştır.
dc.description.abstractIn this study, a lesson in elementary sixth grade science and technology item; the fine grained structure the use of animation in students ' academic success and effect under investigation. Research sample of Van province with 117 students studying Central elementary school in çalişilmiş. Students with traditional teaching method (control group = 58) students with computer-aided teaching method (experimental group = 59) were chosen at random in two groups. Experimental group control group destekliöğrenci-based teaching approach to the students of Animation students is student-centered instructional approach. Understanding the granular structure of the students in the research article topic to determine the levels of granular structure of matter questions about very Secular Success that contains the test is applied to the front as the last test and test into two groups. The test consists of questions already elective 37. data obtained were evaluated using SPSS 11.0 program in computer environment. T-test analysis method in the evaluation of the data. As a result of the research on elementary sixth grade science and technology course-grained structure unit of matter animation effect on use of the students ' academic achievements in a positive direction is out.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMaddenin tanecikli yapısının animasyonla öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe item's impact on students ' academic achievement granular structure bowing technics for segment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-07
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChemistry teaching
dc.subject.ytmAnimation
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.identifier.yokid10183252
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid494285
dc.description.pages58
dc.publisher.disciplineKimya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess