Show simple item record

dc.contributor.advisorBakırcı, Hasan
dc.contributor.authorSağdiç, Müge
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:01Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:01Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703119
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, rehberli sorgulama öğretim modeline göre fen öğretiminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, kavramsal anlamalarına, bilimsel süreç becerilerine ve Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik (FeTeMM)'e yönelik tutumlarına etkisini araştırmaktır. Çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılının güz döneminde Van ilinin Başkale ilçe merkezindeki bir ortaokulda 45'i deney (23 kız, 22 erkek) ve 40'ı kontrol grubunda (17 kız, 23 erkek) olmak üzere toplam 85 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama araçları olarak; Kuvvet ve Enerji Ünitesi Başarı Testi (KEBAT), Kuvvet ve Enerji Ünitesi Kavramsal Anlama Testi (KEKAT), Bilimsel Süreç Beceriler Ölçeği (BSBÖ) ve Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik (FeTeMM) Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada hem nicel hem de nitel veriler yer almaktadır. Çalışmada elde edilen nicel veriler; bağımlı t-testi, bağımsız t-testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Mann Whitney U-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel veriler ise içerik ve betimsel analize tabi tutularak analiz edilmiştir. Sonuç olarak, rehberli sorgulama öğretim modeline göre fen öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının ve kavramsal anlamalarının artmasında etkili olduğu saptanmıştır. Bunun yanında rehberli sorgulama öğretim modelinin öğrencilerin bilimsel süreç becerileri üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Rehberli sorgulama öğretim modelinin özellikle FeTeMM tutum ölçeğinde yer alan fen ve 21. yüzyıl becerileri üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara bağlı olarak, rehberli sorgulama öğretim modelinin özellikle FeTeMM üzerinde etkisinin daha net görülebilmesi için Fen Bilimleri dersinin farklı ünitelerinde ve farklı derslerde kullanılması önerilmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the impact of guided inquiry teaching model based science teaching on 7th grade students' academic achievement, conceptual understanding, scientific process skills and attitudes towards STEM (Science-Technology-Engineering-Maths). Semi-experimental method was used in the study. The participants were 85 students studying at a secondary school in Başkala province of Van during 2017-2018 academic year. Forty-five participants were in the experimental group (23 female and 22 male students) and 40 were in control group (17 female, 23 male students). The data collecting tools are Achievement test of Force and Energy Unit; Conceptual understanding of Force and Energy Unit, Scientific Process Skills Test and STEM Attitude test. Both quantitative and qualitative data were included in the study. Quantitative data were analysed using dependent t-test, independent t-test, Wilcoxon signed-rank test and Mann Whitney U-test whereas content and descriptive analysis were used for qualitative data. The findings show the guided inquiry teaching model increased the academic achievement and conceptual understanding of 7th grade students in science. In addition, the guided inquiry teaching model enhanced students' scientific process skills and it was particularly effective on science and 21st century skills in STEM attitude scale. Lastly, it is recommended that the guided inquiry teaching model be used in different courses and in different units of the science course in order to have a clear idea of its impact on STEM.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleRehberli sorgulama öğretim modeline göre fen öğretiminin ortaokul öğrencileri üzerindeki etkisinin incelenmesi: Kuvvet ve enerji ünitesi örneği
dc.title.alternativeAnalysing the impact of guided inquiry teaching model based science teaching on secondary school students: A case study of force and energy unit
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-13
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmQuided inquiry teaching
dc.subject.ytmConceptual learning
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmInstructional models
dc.identifier.yokid10188622
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid501084
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess