Show simple item record

dc.contributor.advisorTemür, Hacı Bayram
dc.contributor.authorBaytar, Rezan
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:00Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:00Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703108
dc.description.abstractBu çalışmada, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören farklı spor branşları ( voleybol, furbol, badminton, hentbol, basketbol) ile ilgilenen, Güzel Sanatlar Fakültesinin Müzik Ve Resim Öğretmenliği Bölümü öğrencileri ve sedan ter yaşam süren üniversite öğrencilerinin reaksiyon zamanlarını karşılaştırarak, yaş, cinsiyet, deneyim, vücut ağırlığı, boy gibi farklı parametrelerin reaksiyon zamanı üzerine etkisi incelendi. Çalışma sonucunda branşlar arasında sağ el görsel reaksiyon zamanı anlamlı fark p<0,01, sol el görsel reaksiyon zamanında anlamlı fark p<0,05, sağ el işitsel reaksiyon zamanında anlamlı fark p<0,01, sol işitsel reaksiyon zamanında anlamlı fark p<0,01, sağ el karışık reaksiyon zamanında anlamlı fark p<0,05 sol el karışık reaksiyon zamanında anlamlı p<0,01 farklılık görülürken en iyi ortalamayı badminton sporu ile ilgilenen kişiler elde etti. Bunu badminton sporu ile ilgilenen bireylerin oyunda sürekli bir uyarana tepki vermesinden kaynaklanabileceği düşünülmektedir. Araştırma sonucunda cinsiyetle sol el görsel, sağ el işitsel, sol el işitsel ve sol el karışık reaksiyon zamanı arasında anlamlı p<0,05 erkeklerin lehine fark bulunurken cinsiyetle sağ el görsel ve sağ el karışık reaksiyon zamanı arasında anlamlı p>0,05 fark bulunmadı. Çalışma sonucunda boy ile sol görsel, sol el işitsel ve sol el karışık reaksiyon zamanında anlamlı p< 0,05 fark bulunurken boy ile sağ el görsel, sol el görsel ve sağ el karışık reaksiyon zamanında anlamlı p<0,05 fark saptanmadı. Çalışma bulgularında dominant el, vücut ağırlığı, deneyim ve yaş ile tüm reaksiyon zamanını değişkenleri arasında anlamlı p<0,05 fark bulunmadı.
dc.description.abstractIn this study, we aimed to compare the reaction times of the students of Music and Painting Teaching Department of the Faculty of Fine Arts and the students who live in sedan sweat, who are interested in different sports branches (volleyball, furbol, badminton, handball, basketball) in Van Yüzüncü Yıl University Physical Education and Sports School , age, gender, experience, body weight, height, etc., on the reaction time. As a result of the study, there was a significant difference in the right hand visual reaction time between the branches, a significant difference in the left hand visual reaction time p <0,05, a significant difference in the right hand auditory reaction time p <0,01, <0.01, significant difference in right hand mixed reaction time p <0.05 was significant p <0.01 difference in left hand mixed reaction time, the best averages were obtained by those interested in badminton sports. It is thought that this may result from the fact that individuals who are interested in badminton sports react to a continuous warnings. As a result of the study, there was a significant p> 0.05 difference between genders for left hand visual, right hand auditory, left hand auditory and left hand mixed reaction time. There was no significant difference of p> 0.05 between sex and right hand visual and right hand mixed reaction time . There was a significant p <0,05 difference between the height and the left visual, left hand auditory and left hand mixed reaction time. There was no significant difference p <0,05 at the time of right hand visual, left hand visual and right hand mixed reaction. There was no significant difference of p <0,05 between the variables of dominant hand, body weight, experience, age and reaction time in the study findings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSpor eğitimi ile güzel sanatlar eğitimi alan bireylerin reaksiyon zamanı sürelerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of sport education and reaction time staff from the fine arts educational areas
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-07
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSport education
dc.subject.ytmFine arts
dc.subject.ytmReaction time
dc.subject.ytmHigh school
dc.subject.ytmArt education
dc.identifier.yokid10186355
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid494277
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess