Show simple item record

dc.contributor.advisorEdiz, Süleyman
dc.contributor.authorGüney, Emrah
dc.date.accessioned2021-05-08T12:44:58Z
dc.date.available2021-05-08T12:44:58Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-07-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703099
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaöğretim 9. sınıf matematik dersi programında yer alan üçgenler konusunda origami yardımıyla düzenlenen etkinliklerin öğrencilerin Van Hiele Geometrik düşünme düzeylerine etkisini incelemektir. Ayrıca öğrencilerin origami sanatına yönelik görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma 2016-2017 Eğitim Öğretim döneminde, Şanlıurfa İlinin Bozova İlçesinde bir ortaöğretim kurumunda 20 si deney grubu, 20 si kontrol grubu 40 öğrenci ile yürütülmüştür. Deney grubu öğrencilerine origami etkinliklerine dayalı öğretim yapılırken, kontrol grubu öğrencilerine mevcut öğretim programına göre öğretim yapılmıştır. Araştırmada nitel ve nicel yöntem birarada kullanılmıştır. Nicel verilerin toplanmasında Usiskin(1982) tarafından geliştirilen `geometrik düşünme düzeyleri testi` kullanılmış, nitel verilerin toplanmasında ise açık uçlu sorular öğrencilere yöneltilmiştir. Araştırmanın desenini ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen oluşturmaktadır. Nitel verilerin yorumlanmasında ise betimsel analiz kullanılmıştır.Uygulama öncesinde deney ve kontrol gruplarının geometrik düşünme düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmazken, uygulama sonrasında deney grubu lehine anlamlı fark oluşmuştur. Ayrıca öğrencilerin origamiye karşı olumlu görüş geliştirdikleri görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to investigate the effect of the instruction based on origami activities in which is included in 9th grade triangle of secondary education mathematics curriculum on student's Van Hiele geometric thinking levels. In addition, opinions of students were applied to determine student's attitudes towars origami art.The study is conducted with total of 40 students in which 20 of them were in experiment group and 20 of them in control group in a high school of Bozova town of Şanlıurfa city in 2016-2017 academic years. Experiment group students were subjected to instruction based on origami activities while students in control group were subjected current curriculum. Qualitative and quantitative methods were used in the study together. The `geometric thinking level test` developed by Usiskin(1982) was used to collect quantitative data, open-ended questions were asked to students in the collection of qualitative data. The design of research in this study is pretest-posttest control group quasi-experiment design. Descriptive analysis was used to interpret qualitative data. While there was no significant difference between experimental and control groups' geometric thinking levels before application, after application there was a significant difference in favor of the experimental group. Also it was seen that students had a positive opinion on the origami.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim 9. sınıf üçgenler konusunda origami yardımıyla düzenlenen etkinliklerin Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of origami based instruction on the 9th grade triangle of secondary education on Van Hiele geometric thinking levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-22
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmGeometry
dc.subject.ytmGemetric thinking
dc.subject.ytmPaper make techique
dc.subject.ytmVan Hiele Model
dc.subject.ytmVan Hiele geometry
dc.subject.ytmTriangle
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.identifier.yokid10189525
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid511479
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess