Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Sevgi
dc.contributor.authorTabar, Vildan
dc.date.accessioned2021-05-08T12:44:58Z
dc.date.available2021-05-08T12:44:58Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-07-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703093
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkiye'de Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) alanında gerçekleştirilen makalelerin içerik analizidir. Analizde kullanılan değişkenler, alan yazındaki FeTeMM makaleleri ve raporları yardımı ile belirlenmiştir. Google Akademik, Eric, ve Web of Science taranarak elde edilen ulusal ve uluslar arası dergilerde basılmış 67 makale içerik analizinin verisini oluşturmaktadır. Ocak 2018 ve Mart 2018 'de yapılan ikili taramada hem 'FeTeMM eğitimi' hem de 'STEM education' anahtar kelimeleri ile alan yazın taranmıştır. Elde edilen tüm makaleler için katılımcı, çalışma türü, çalışma deseni, odaklanılan değişken, FeTeMM eğitiminin verilip verilmediği, verilmiş ise eğitim süresi, eğitimde kullanılan yaklaşım, FeTeMM bileşenleri, hayat problemi varlığı, eğitim bağlamı ve odakta olan FeTeMM disiplini kriterleri kullanılarak analizler gerçekleştirilmiştir. Bu kriterler kullanılarak yapılan kodlamalar sonucu elde edilen veriler ile tablo oluşturulmuş ve tüm çalışmaların kodlamaları gerçekleştirilmiştir. Verilerin geçerliği ve güvenirliği için çoklu kodlayıcı kullanılarak kodlayıcılar arası tutarlılığa bakılmıştır. Kodlamanın bitiminde yüzdeler hesaplanmış, grafik ve tablolar oluşturulmuştur. Araştırmanın sonuçları yapılan çalışmaların %49'unun öğretmen adayları ile gerçekleştirildiğini göstermektedir. Ayrıca, analizler çalışmaların %50'sinin nitel durum çalışması olduğunu göstermiştir. En çok çalışılan değişkenler ise FeTeMM hakkındaki görüşler ve FeTeMM'e karşı tutumdur. Ayrıca, çalışmaların yaklaşık %40'ında FeTeMM eğitimi verilmiştir. Verilen eğitimler birkaç gün ile 6 ay arasında değişmektedir. Detaylı analiz öğretmenlere verilen eğitimlerin sadece 2 tane olduğunu ve bunların da 5 ila 9 gün sürdüğünü göstermiştir. Verilen eğitimlerin aktivitelerinde günlük hayat problemleri 13 çalışmada mevcut iken etkinliklerde en çok kullanılan yaklaşım tasarım-temelli FeTeMM eğitim yaklaşımı olmuştur. Son olarak özellikle Fen alanında mühendislik, matematik ve teknoloji entegrasyonu sağlanarak fen kavramlarının öğretimine odaklanılmış çalışmaların fazlalığı dikkat çekmektedir. Sonuçlar alan yazın ışığında tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study is content analysis of science, technology, engineering and mathematics (STEM) education research articles in Turkey. The criteria used in analysis were determined in light of the STEM articles and reports published. Google academic, ERIC and Web of Science indexes and research engines were scanned. 67 articles published in national and international journals were the data of this thesis. Scanning process was conducted twice in January 2018 and March 2018 by the use of 'STEM education' and 'FeTeMM eğitimi' keywords. All articles received were analyzed regarding participants, type of the study, design of the study, variables focused, existence of STEM training, if training exists; duration of the training, approach used, STEM components integrated, existence of daily-life problems, context, and the STEM discipline focused were also used to examine the studies. The results received through the analysis by the use of the criteria were used to count and calculate percentages. Then, tables and figures were formed. Results revealed that %49 of the articles studied with pre-service teachers as participants. %50 of them was qualitative case study. Variables mostly focused were views about STEM education and attitude toward STEM education. In %40 of the research, researchers provided STEM training to participants. The trainings were between a few days and 6 months. However, when examined in detail, results showed that only two papers focused on teacher STEM training. Additionally, those training duration were between 5 to 9 days. Only 13 training papers used daily-life problems during activities. Furthermore, design-based approach was the mostly used one. Finally, STEM discipline focused analysis showed that science was the most prominent one. Results were discussed and implications were provided.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜlkemizde FeTeMM alanında yapılmış olan çalışmaların içerik analizi
dc.title.alternativeContent analysis of STEM education research in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-24
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSTEM
dc.subject.ytmArticle
dc.subject.ytmContent analysis
dc.identifier.yokid10191357
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid511714
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineKimya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess