dc.contributor.advisor | Yayla, Ahmet | |
dc.contributor.author | Karacil, Mehtap | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:44:56Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:44:56Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2021-02-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703081 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarının kişisel ve mesleki yeterlikleri üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Dolayısıyla çalışmada, öğretmenlik mesleği genel yeterliklerinden, kişisel ve mesleki gelişimi sağlamada, yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarını ne derecede etkilediğini tespit etmek amaçlanmıştır.Altı bölümden oluşan çalışmanın ilk bölümünde, araştırmanın problem durumu, amacı, önemi, varsayımları ve sınırlılıkları, ikinci bölümde, öğretmen yetiştirme, 21.yy öğretmen yeterlikleri, ülkemizde ve yurt dışında öğretmen yeterlikleri, eğitimde yaratıcı drama, öğretmen yetiştirme programlarında dramanın yeri, 21.yy öğretmen yeterliklerinin kazandırılmasında yaratıcı drama yönteminin etkisi, yaratıcı drama yönteminin öz güven, iletişim becerileri ve mesleki öz yeterlik gelişimine etkisi açıklanmış, yapılan ilgili araştırmalarla çalışma özetlenmiştir. Araştırmanın üçüncü bölümünü yöntem, dördüncü bölümünü bulgular, beşinci bölümünü sonuç ve tartışma oluşturmuştur. Son bölümde önerilere yer verilmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 öğretim yılında, Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Öğretmenliği son sınıfta öğrenim gören 68 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırma karma yönteme göre desenlenmiştir. Araştırmanın nicel boyutunda (öntest-sontest-kalıcılık testi) yarı deneysel desen, nitel boyutunda odak grup görüşmesi yapılmıştır. Çalışmanın nicel kısmında 5'li Likert tipi öz güven, iletişim becerileri ve mesleki öz yeterlik ölçme araçları, nitel boyutunda odak grup görüşmesi yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Nicel veriler SPSS 22 paket programı ile, nitel veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, yaratıcı drama yönteminin, öğretmen adaylarının öz güven, iletişim becerileri ve mesleki öz yeterlik gibi kişisel ve mesleki yeterlikleri geliştirmede, geleneksel yönteme göre daha etkili ve kalıcı olduğu ayrıca bu yeterlikleri geliştirdiği tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Öğretmen Yetiştirme, 21.yy'da Öğretmen Yeterlikleri, Yaratıcı Drama, Öz Güven, İletişim Becerileri, Mesleki Öz yeterlik | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to demonstrate the impact of the creative drama method on the personal and professional competences of preservice teachers. From this point of view, in the research, it was aimed to determine how creative drama method influences preservice teachers about their personal and professional development, which are within the scope of the competencies of their profession.In the first chapter of the study, which consists of six chapters, the problem situation, purpose, importance and assumptions of the research are described, the subjects of teacher training , teacher competencies in the 21st century, teacher competencies in our country and abroad, creative drama in education, place of drama in teacher training programs, the effects of creative drama method in the acquisition of teacher competencies in the 21st century, the effects of creative drama method on self-confidence, communication skills and the development of professional self-efficacy are addressed and related studies are summarized in the second chapter. The third part of the research involves the method, the fourth part involves the findings, and the fifth part consists of the results and discussion. In the final chapter, the suggestions presented.The study group consisted of 68 preservice teachers, who were in their last year in Primary School Teaching Department of the Education Faculty of Kafkas University in the academic year of 2016-2017. The study was designed according to mixed method. In the quantitative dimension of the study (pretest-posttest-permanence test), a focus group interview was conducted on the quasi-experimental design, qualitative dimension. In the quantitative part of the study, Likert type self confidence, communication skills and professional self-efficacy measuring instruments of 5, and focus group interview and semi-structured interview form were applied qualitative dimension. Quantitative data were analyzed by SPSS 22 packet program, qualitative content analysis.As the result of the research, it has been determined that the creative drama method is more effective and long-lasting than the traditional method in the preservice teachers' developing personal and professional competencies such as self - confidence, communication skills and professional self-efficacy and that it develops these competencies. Key Words: Teacher Training, Teacher Competencies in the 21st Century, Creative Drama, Self Confidence, Communication Skills, Professional Self-efficacy | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarının kişisel ve mesleki yeterliklerine etkisi | |
dc.title.alternative | The impact of creative drama method on the personal and professional competencies of the preservice teachers | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2021-02-20 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Creative drama | |
dc.subject.ytm | Professional competence | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.identifier.yokid | 10181746 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 494281 | |
dc.description.pages | 166 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |