Show simple item record

dc.contributor.advisorCanbaloğlu, Bilge
dc.contributor.authorAfşar, Büşra
dc.date.accessioned2021-05-08T12:44:04Z
dc.date.available2021-05-08T12:44:04Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/702827
dc.description.abstractBu çalışma Meksika, Endonezya, Güney Kore ve Türkiye (Mexico, Indonesia, South Korea, Turkey-MIST) ülkelerinin Jim O'Neill tarafından 2011 yılında birlikte gruplanmasıyla yükselen ekonomiler arasında önemli bir yere sahip olduğu düşünülen MIST ülkelerindeki döviz kuru ve tüketici güven endeksi arasındaki ilişkiyi 2008 Küresel Kriz sonrası dönem (2008:10-2017:04) için incelemektedir. Çalışma, ekonometrik yöntem olarak Toda- Yamamoto (TY) (1995) yaklaşımını kullanılarak döviz kuru ve tüketici güven endeksi arasındaki nedensellik ilişkisini ortaya koymuştur. Çalışmanın ampirik bulguları, Meksika'da ve Güney Kore'de döviz kurunun tüketici güven endeksinin uzun dönem belirleyicisi olduğunu gösterirken, Türkiye'de ise tüketici güven endeksinden döviz kuruna doğru tek yönlü uzun dönem Granger nedensellik ilişkisi olduğunu göstermiştir. Diğer taraftan Endonezya için ne tüketici güven endeksinden döviz kuruna doğru ne de döviz kurundan tüketici güven endeksine doğru uzun dönemli nedensellik ilişkisi bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Döviz Kuru, Tüketici Güven Endeksi, MIST Ülkeleri, Toda-Yamamoto
dc.description.abstractThis study investigates the causal linkage between consumer confidence index and exchange rate in Mexico, Indonesia, South Korea and Turkey regarded as significant emerging economies, and grouped and defined as MIST countries by Jim O'Neill in 2011, over the period of 2008 Global Financial Crisis (2008:10-2017:04). Toda- Yamamoto (1995) approach is employed as methodology to detect the causal linkages between these two variables. The findings present that the exchange rate is the long-run determinant of consumer confidence index in both Mexico and South Korea. In these countries, the causal relationship is unidirectional. On the other hand, there is unidirectional and long-run causal relationship running from consumer confidence index to exchange rate in Turkey. However, there is no empirical evidence about the existence of causal linkage between consumer confidence index and exchange rate in Indonesia. Keywords: Exchange Rate, Consumer Confidence Index, MIST Countries, Toda-Yamamotoen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleDöviz kuru ile tüketici güven endeksi arasındaki ilişki: MIST ülkeleri örneği
dc.title.alternativeThe relationship between exchange rate and consumer confidence index: The case of MIST countries
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-01
dc.contributor.departmentUluslararası Ekonomi ve Finans Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign exchange
dc.subject.ytmExchange rate
dc.subject.ytmConsumer confidence index
dc.subject.ytmMIST
dc.subject.ytmMonetary policies
dc.subject.ytmMonetary policy toolls
dc.subject.ytmEconomic policies
dc.subject.ytmCausality
dc.identifier.yokid10234508
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538422
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess