Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Zafer
dc.contributor.authorKaraköse, Saliha
dc.date.accessioned2021-05-08T12:43:03Z
dc.date.available2021-05-08T12:43:03Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/702527
dc.description.abstractBu çalışma Ortadoğu-İslam coğrafyasından Türkiye'ye gelen uluslararası öğrencilerin öğrencilik deneyimlerini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda öğrencilik süreci boyunca yaşadıkları zorluklar, verilen hizmetlerin yeterliliği, nasıl sosyalleştikleri, öğretim üyeleri, yerli öğrenciler ve okul idaresiyle nasıl ilişki kurdukları çalışmanın odak noktasını oluşturmaktadır. Sosyalleşme bağlamında bu deneyimlerin ne tür zorluklar ve sorunlar içerdiği, yaşadıkları olumsuz tutum ve davranışların temelinde ne tür yaklaşım ve düşüncelerin yer aldığı, bu davranışlar karşısında nasıl bir tavır geliştirdikleri, yaşadıkları sosyal sorunların öğrencilik süreçlerine ne tür etkilerinin olduğu incelenmiştir. Uluslararası öğrencilerin yaşadıkları zorluklar ve olumsuz davranışların öğrencilik süreçlerini nasıl etkilediği, bu bağlamda ne tür davranış pratiklerinin ortaya çıktığı ve bu yaklaşımların altında yatan dinamiklerin neler olduğu bu çalışmanın esas noktasını oluşturmaktadır.Çalışma uluslararası öğrencilerin öğrencilik sürecinde yaşadıkları deneyimler üzerinden yürütüldüğü ve konu kapsamının uygunluğundan dolayı yaygın kullanılan nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Ortadoğu-İslam coğrafyasından gelen ve üniversitede lisans öğrenimi gören 13 uluslararası öğrenci ile görüşmeler sağlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre Ortadoğu-İslam coğrafyasından gelen uluslararası öğrencilerin dışlama ve yabancı düşmanlığı ile karşılaştıkları durumlar vardır. Bu dışlamalar onların sosyal ilişkilerine ve akademik başarılarına etki etmiş görünmektedir. Dışlama yöntemi olarak sembolik şiddetin uygulandığı ve uluslararası öğrencilerin yaşadıkları dışlamaları normalleştirme ve yok sayma eğiliminde oldukları görülmüştür. Yerli öğrenci ve öğretim üyelerinin oryantalist bakış açısından dolayı kültürsüz algılanmaları ve bu bağlamda dışlanmalarla karşılaştıkları durumların da var olduğu görülmektedir. Ayrıca öğrencilik deneyimleri üzerinde sosyalleşme durumları etkili olmuş ve bu durum dil öğrenimlerini de oldukça etkilemiştir. Bunun yanı sıra öğrencilerin aldıkları eğitimden oldukça memnun oldukları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Oryantalizm, Sembolik Şiddet, Yabancı Düşmanlığı
dc.description.abstractThis study aims to investigate the student experiences of international students comes from the Middle East-Islamic to Turkey. In this context, the main focus of the study is the difficulties they face during the student process, the adequacy of the services provided, how they socialize, and how they relate to the faculty, local students and the school administration. In the relational context, what kind of difficulties and problems these experiences contain, what kind of approaches and thoughts take place on the basis of their negative attitudes and behaviors, what kind of attitude they develop against these behaviors, and the effects of the social problems they experience to the students' processes are examined. The main point of this study is how the difficulties and negative behaviors of international students affect student processes, what kind of behavioral practices emerge in this context and the dynamics underlying these approaches.The study is based on the experiences of international students in the process of students and because of the appropriateness of the subject scope, a widely used qualitative research method has been adopted. Interviews were held with 13 international students from the Middle East-Islam and studying bachelor degree at the university.According to the findings, there are situations where international students from the Middle East-Islamic geography face exclusion and xenophobia. These exclusions seem to have influenced their social relationships and academic achievement. Symbolic violence was used as an exclusion method and it was observed that international students tended to normalize and ignore their exclusions. It is seen that there are situations where local students and faculty members are perceived as uncultured due to the orientalist point of view and they face exclusions in this context. Furthermore, socialization situations had an impact on student experiences and this had a significant effect on language learning. In addition, students were quite satisfied with the education they received.Keywords: Orientalism, Symbolic Violence, Xenophobiaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleUluslararası öğrencilerin öğrencilik deneyimleri
dc.title.alternativeStudent experiences of i̇nternational students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-16
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSymbolic violence
dc.subject.ytmForeign domestic students
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmExperience
dc.subject.ytmInternational experience
dc.subject.ytmOrientalism
dc.subject.ytmXenophobia
dc.identifier.yokid10317427
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid605583
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess