Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnlüsoy Dinçer, Nigar
dc.contributor.authorYildiz, Rumeysa
dc.date.accessioned2021-05-08T12:38:44Z
dc.date.available2021-05-08T12:38:44Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2021-04-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/702342
dc.description.abstractAraştırma, kavram haritası ile hazırlanan `Basınç Ülserleri` konusunun öğrencilerin öğrenme düzeyine ve öğrenmenin kalıcılığına etkisini belirlemek amacıyla öntest - sontest kontrol gruplu deneysel desen modeline göre yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2014–2015 Eğitim Öğretim yılında Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü birinci sınıfta öğrenim gören toplam 135 öğrenci, örneklemini ise; araştırma kriterlerine uyan, çalışmanın yapılacağı tarihte sınıfta hazır bulunan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 120 (67 deney, 53 kontrol) öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veriler, `Öğrencilerin Tanıtıcı Özelliklerine İlişkin Anket Formu`, `Basınç Ülserleri Başarı Testi` ve `Öğrencilerin Kavram Haritasına Yönelik Görüşleri` formu ile toplanmıştır. Araştırma kapsamında, araştırmacı tarafından literatür doğrultusunda hazırlanan iki saatlik ders içeriği deney grubuna kavram haritaları ile, kontrol grubuna ise sunuş yolu ile aktarılmış; araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi ders anlatımından önce ön test olarak, ders anlatımının hemen ardından son test olarak ve ders anlatımından dört hafta sonra kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı ve yüzde, Mann Whitney U Testi, Wilcoxon Testi, Kruskal Wallis H Testi ve Bağımsız-T Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ön test puanı bakımından, deney (=34±10) ve kontrol (=31.8±11.8) grupları arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı (p>0.05); son test ve kalıcılık testi puanları bakımından, deney grubu öğrencilerinin son test (=78.2±12.2) ve kalıcılık testi (=64.1±14.1) puan ortalamalarının kontrol grubu öğrencilerinin son test (=69.7±13.6) ve kalıcılık testi (=58.7±12.6) puan ortalamalarına oranla anlamlı derecede yüksek olduğu (p<0.05) bulunmuştur. Ayrıca deney grubunda yer alan öğrencilerin çoğunluğunun kavram haritası ile ilgili olumlu görüşlere sahip olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda uygun önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis investigation was achieved to determine the effect of `Pressure Ulcers` course which prepared by concept maps on student's learning and permanace of learning according to experimental pattern model with pretest-posttest control group.The study group of research consisted of 135 students at Yıldırım Beyazıt University Faculty of Health Sciences of Nursing Department during the 2014-2015 academic years, 120 students (67 experimental, 53 control) in conformity with the criterias of research, attand in class and approve and adap to investigation constituted the population of the study. The data was collected by a survey form to determine students character, by an achievement test which prepareded to determine success of the students about Pressure Ulcers and questionnaire form to determine experimental students' opinions about concept maps. The Pressure Ulcers course content prepared by the researcher by literature review was transferred to the control group through expository instruction, experimental group through concept map. An achievement test developed by the resercher was applied to both experimental and control group before as pre-test, after as post test and after four weeks as permenant test. For the data evaluation of the current study; Numbers and percentages, Mann Whitney U test, Kruskal Wallis H test, Independent T test and Wilcoxon test have been used.In this preliminary research it is stated that in terms of pre-test, distinction between experimental (=34±10) and control (=31.8±11.8) group was not statistically significiant (p>0.05). In terms of post-test and permenant test results indicated that students in experimental group (post-test:=78.2±12.2, permenant test:=64.1±14.1) have higher achievements (p<0.05) than those of control group (post test:=69.7±13.6, permenant test:=58.7±12.6). And, most of the experimental group studets have positive opininons concerning concept maps. Suggestions were proposed based on the result of the study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleKavram haritalarının kullanımının hemşirelik öğrencilerinin basınç ülserleri konusundaki başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the usage of the concept map on students' achievement, retention of knowledge concerning pressure ulcers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-13
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmStudents-nursing
dc.subject.ytmPressure ulcer
dc.subject.ytmUlcer
dc.subject.ytmEducation-nursing
dc.subject.ytmNursing research
dc.subject.ytmNursing services
dc.subject.ytmConcept maps
dc.identifier.yokid10121848
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid451291
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineHemşirelik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess