Çocuk evleri sitesi ve çocuk evlerindeki bakım elemanlarının problem çözme ve empatik becerileri
dc.contributor.advisor | Çalık Var, Esra | |
dc.contributor.author | Erarabacioğlu, Ertan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:38:39Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:38:39Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2021-04-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/702320 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Ankara Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü'ne bağlı çocuk evleri sitesi ve çocuk evlerindeki bakım elemanlarının problem çözme ve empatik becerileri incelenmiştir.Bakım elemanları; çocuğun fiziksel, duygusal, sosyal, bilişsel ve manevi gelişiminde en fazla etkisi olan kişilerdir. Araştırmanın örneklemini ise bu çocuk evleri sitesi ve çocuk evlerinde görev yapan ve basit tesadüfü yöntemle seçilen bakım elemanından araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 322 kadın, 16 erkek bakım elemanı oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan `Anket Formu`, `Problem Çözme Envanteri` ve `Empatik Eğilim Ölçeği`nin Ankara Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü'ne bağlı çocuk evleri sitesi ve çocuk evlerindeki katılımcılara uygulanması yoluyla elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesi SPSS 23.0 paket program ile yapılmıştır.Bakım elemanlarının sosyo-demografik bilgilerine, problem çözme becerilerine ve empatik eğilimlerine ilişkin sonuçlara ulaşılmıştır. Regresyon analizine göre Empatik Eğilim alt boyutunun ve ben merkezci eğilimin problem çözmeyi anlamlı olarak yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. Problem çözme becerisi ile öğrenim düzeyleri, çalışılan kuruluş türü, görev yapılan yaş grubu, sorumluluktaki çocuk sayısı arasında anlamlı ilişki olduğu saptanmıştır. Bakım elemanlarının çoğunlukla `Çocuk Psikolojisi`, `Çocuk ve Ergen Psikolojisi`, `Bakım Yöntemleri`, `Gelişim Dönemleri` ve `Özel Eğitim` alanında hizmet içi eğitime gereksinim duyduklarını belirtmektedirler.Çalışma çocuk evleri sitesi ve çocuk evlerinde bakım elemanlarının problem çözme ve empatik eğilimlerinin incelenmesi açısından önemlidir. Bakım elemanları istihdam edilirken problem çözme ve empatik eğitim becerilerine sahip olanların tercih edilmesi önerilmektedir.Anahtar Kelimler: Bakım Elemanı, Çocuk, Çocuk Evleri, Çocuk Evleri Sitesi, Empati, Problem Çözme | |
dc.description.abstract | Problem Solving and Empathic Skills of Care Staff in Children's Homes Site and Children's HomesIn this research, the aim is to view relation between children protection site dependent on Ankara provincial directorate of family and social policies and problem solving and empathetic abilities of care staff that work at children protection institutions. Care staff are most efficient at children's physical, emotional, social, cognitive and moral development. Examples of this research compose of 322 women and 16 men care staff working at children protection institutions site and children houses and who were chosen with a basic and incidental method and who were volunteer to take part in the research. The research data has been obtained by implementing `Interview Form`, `Problem Solving Inventory` and `Empathetic Tendency Scale` prepared by researcher to the participants at children protection site dependent on Ankara provincial directorate of family and social policies and children houses. Analyze of the data has been made with SPSS 23.0 package program.As results relevant to socio-demographic information, problem solving abilities and empathic tendency of care staff has been obtained. According to regression analyses, it has been concluded that the lower dimension of Empathic Tendency and Egocentric Tendency predict problem solving expressively. It has been determined that there is a significant relation between problem solving ability and education background, type of institution that they work at, age group that they work with, number of children that they are responsible for. The subjects that care staff like to have in service training are; the care staff participated in the research mostly state that they need to have in service training on fields as `Child Psychology`, `Adolescent Psychology`, `Care Methods`, `Developmental Periods` and `Special Training`. The research is important in terms of viewing problem solving and empathic tendency of care staff at children protection institutions site and children houses. While hiring care staff, it is recommended to hire people who has problem solving abilities and empathic tendency.Key Words: Care Staff, Children Protection Institution, Children Protection Institution Site, Empathy, Kid, Problem Solving | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyal Hizmetler | tr_TR |
dc.subject | Social Services | en_US |
dc.title | Çocuk evleri sitesi ve çocuk evlerindeki bakım elemanlarının problem çözme ve empatik becerileri | |
dc.title.alternative | Problem solving and empathic skills of care staff in children's homes site and children's homes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-20 | |
dc.contributor.department | Sosyal Hizmetler Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Children's homes | |
dc.subject.ytm | Child care | |
dc.subject.ytm | Childminder | |
dc.subject.ytm | Empathy | |
dc.subject.ytm | Empathic skill | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.subject.ytm | Problem solving ability | |
dc.subject.ytm | Caregivers | |
dc.identifier.yokid | 10162954 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 473757 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Hizmet Politikaları ve Uygulamaları Bilim Dalı |