Show simple item record

dc.contributor.advisorSarı, Yücel
dc.contributor.authorIldiz, Muhammed Ali
dc.date.accessioned2021-05-08T12:33:38Z
dc.date.available2021-05-08T12:33:38Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/702236
dc.description.abstractHaber Metinlerindeki Gerçekliğin Sunumunda Propagandanın İşleyişi adıylageçen çalışmada 14 Mayıs 2014 Soma Maden Faciası hakkında üretilen habermetinlerinin, Hürriyet, Sözcü ve Yeni Şafak adlı üç ayrı gazete örneğinde habersöylem eleştirisi çalışması yapılmıştır. Bu çalışmada elde edilen bilgilerdoğrultusunda ilk olarak gerçekliğin yansıtılmasında medya ve bilgi kavramlarıincelenmiştir. Bu çalışmaya bağlantılı olarak konumuzla ilgili haber söyleminibelirleyen belirleyici temsiller olarak söylem analizi çalışmaları incelenmiştir. Tezsırasında gerçeklik sunumunun haber metinlerinde kullanılmasının propagandaaçısından yarattığı önemli etkiler dikkati çekmiştir. Çalışmada günlük gazetelerinbelirlenimi ise `ideolojik` bakış açılarına göre yapılmıştır. Böylelikle gerçeklik,ideoloji, propaganda ve söylem bağlamında incelenen metinlerin biçimsel veanlamsal yapıları deşifre edilmiştir. Sonuç olarak medyanın gerçekliği `propaganda`içerisinde ideolojik bir aygıt olarak ele aldığı gözlemlenmiştir. Bu aygıtı kullanırkende gerçekliği `propaganda` boyutlarında ürettiği ve sunduğu yargısına varılmıştır.
dc.description.abstractIn this study -The Mechanism of Propaganda within the Presentation of Reality in News Reports - the news reports that were written after the Soma Mine Disaster that occurred on 14th May, 2014 were examined through sample reports from three different newspapers: Hürriyet, Sözcü and Yeni Şafak. Firstly, the concepts of media and information in reflecting reality are analyzed based on the findings of this study. Within this study, discourse analysis studies are conducted with a focus on the determinants of news discourse of the above mentioned issue. Moreover, in this study, the effects of the utilization of the presentation of reality in news reports stood out as an important tool of propaganda. Furthermore, the selection of these newspapers was based on their `ideological` viewpoints and by scrutinizing the news texts in the dimensions of reality, ideology, propaganda and discourse, the form and semantic structure of the texts were able to be deciphered. As a result, it was observed that the media considers reality as an ideological tool in the `propaganda` process and it was also concluded that the media produces and presents reality to the extent of `propaganda` while using this reality toolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleHaber metinlerindeki gerçekliğin sunumunda propagandanın işleyişi
dc.title.alternativeThe mechanism of propaganda within the presentation of reality in news reports
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPropaganda
dc.subject.ytmNews
dc.subject.ytmNews programmes
dc.subject.ytmNews texts
dc.subject.ytmIdeology
dc.subject.ytmNewspapers
dc.subject.ytmNews
dc.subject.ytmReality
dc.identifier.yokid10092651
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid408610
dc.description.pages176
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess