Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Mehmet Nizar
dc.contributor.authorSandikci, Yilmaz Türker
dc.date.accessioned2021-05-08T12:33:36Z
dc.date.available2021-05-08T12:33:36Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/702225
dc.description.abstractDemokratik katılımcı toplumlarda iktidara talip olan siyasal parti ya da adayların seçmenin hür iradesi ile iktidar olması, siyasal iletişim sürecinin de profesyonelleşmesini sağlamıştır. Bu profesyonelleşme durumu siyasal iletişim politikalarından biri olan siyasal reklamcılık uygulamaları açısından da geçerlidir. Siyasal reklamlar, seçim dönemlerinde seçmen kitleleri etkisi altına almak amacıyla gerçekleştirilen profesyonel ekiplerin hazırladığı siyasal iletişim politikalarından biridir. Günümüzde özellikle seçim dönemlerinde siyasal parti ya da adayların gerçekleştirmiş oldukları siyasal reklamlar önemli bir siyasal iletişim uygulaması olarak görülmektedir. Siyasal parti ya da adayların seçmen kitlelerde istenilen yönde tutum ve davranış değişikliği sağlaması amacıyla iletişim teknolojilerinde de yararlanılarak özellikle seçim dönemlerinde yoğunlaşan siyasal reklam uygulamaları çalışmamızın ana unsurunu oluşturmaktadır. Bu bağlamda Türkiye'de de önemli bir siyasal iletişim uygulaması olarak görülen siyasal reklamların iletişim teknolojilerinin gelişmesi sayesinde uğradığı farklılıkları da gözeterek 1 Kasım 2015 Genel Seçimlerinde AK Parti'nin propaganda aracı olarak geleneksel ve yeni medyadaki reklamlarının profilinin çıkarılarak hem nitel hem de nicel açıdan incelenmesi hedeflenmiştir.Anahtar Kelimeler: Siyasal İletişim, Siyasal Reklamlar, Siyasal İletişim Politikaları, AKP, Propaganda.
dc.description.abstractIn democratic participant societies becoming a power of pretenderpolitical party or a candidate with free will of a voter has providedprofessionalisation to political communication period. This professionalisationstate is also applied to one of the policies of political communication that ispolitical advertising. Political advertising is one the political communicationpolicies which is realized by professional teams to penetrate voters duringelections. Nowadays political advertising realized by political party or acandidate especially in the period of election is considered as importantpolitical communicative application. The political advertising applications,with the purpose of providing behavioral change and attitude in any ways ofvoters by political party or candidate, also used in communication technologiesespecially during electionsare main elements of this study. In this context thestudy is aimed to hold both qualitative and quantitative analysis with the profileof traditional and new media propaganda advertisements of AKP during thelocal elections on 1st November 2015 by observing the differences of politicaladvertising along with development of communicative technologies in Turkey.Key Words: Political Communication, Political Advertising, Political Communication Policies, AKP, Propagandaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleSiyasal reklamcılıkta medya kullanımının rolü ve önemi: 1 Kasım 2015 Genel Seçimleri AKP örneği
dc.title.alternativeThe role and importance of political advertising in media: AKP and 1 November 2015 General Elections
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMass media
dc.subject.ytmPolitical propaganda
dc.subject.ytmPolitical advertising
dc.subject.ytmGeneral elections
dc.subject.ytmPolitical communication
dc.subject.ytmElections
dc.subject.ytmAdalet ve Kalkınma Party
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmPropaganda
dc.subject.ytmVehicles of propaganda
dc.identifier.yokid10115828
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid443083
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess