Show simple item record

dc.contributor.advisorSürücü, Abdulkadir
dc.contributor.authorErdoğan, Sadullah
dc.date.accessioned2020-12-04T09:22:49Z
dc.date.available2020-12-04T09:22:49Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/70124
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, Bingöl-Elazığ ve Bingöl-Diyarbakır karayolu güzergâhındaki topraklarda trafik kaynaklı ağır metal kirliliğinin boyutlarını belirlemek, topraktaki ağır metal miktarının kara yoluna olan mesafeye bağlı olarak değişimini ortaya koyabilmektir. Bu amaçla karayolunun sağ ve sol tarafından 2'şer km'lik 5 farklı noktadan 0, 2, 15 ve 40 m uzaklıklarla 0-15 cm derinlikten dört tekrarlamalı olarak toplam 80 toprak örneği alınmıştır. Sonuç olarak, toprakların ortalama ağır metal içerikleri, kurşun (Pb), kadmiyum (Cd), nikel (Ni), krom (Cr) ve bakır (Cu)'dır. Elde edilen sonuçlar değerlendirildiğinde Pb, Cd, Ni, Cr ve Cu için tüm ağır metallerin konsantrasyonları topraklarda izin verilebilir sınır değerlerine yaklaşamamalarına rağmen, mesafeye bağlı olarak karayolundan uzaklaştıkça ağır metal konsantrasyonlarının azaldığı görülmüştür. Bu durum çalışma alanındaki topraklarda gözlenen ağır metal birikiminin trafik kökenli olduğunu düşündürmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of the study is to determine the dimensions of traffic-sourced heavy metal pollution in the soil of Bingöl-Elazığ and Bingöl-Diyarbakır highway routes and to be able to reveal the distance of the heavy metal amount in the soil with the distance from the land route. For this purpose, a total of 80 soil samples were taken from the both sides of the highway and 5 different spots of 2 kilometers distance at 0, 2, 15 and 40 m distances with four repetitions from 0-15 cm depth. As a result, the average heavy metal contents of soils, lead (Pb), cadmium (Cd), nickel (Ni), chromium (Cr) and copper (Cu). Though concentrations in the soil did not approach the permissible limit values, it was observed that as the distance moved away from the highway, heavy metal concentrations decreased. This suggests that the heavy metal accumulation observed in the soil in the working area is of traffic origin.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectZiraattr_TR
dc.subjectAgricultureen_US
dc.titleBingöl ilini Diyarbakır Elazığ çevre illerine bağlayan karayolu kenarındaki tarım topraklarında motorlu taşıtlardan kaynaklanan ağır metal kirliliği
dc.title.alternativeHeavy metal pollution caused by motor vehicles in agricultural grounds on the connecting highways of Bingol and Diyarbakir-Elazig
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentToprak Bilimi ve Bitki Besleme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10170511
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBİNGÖL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid492680
dc.description.pages37
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess