Show simple item record

dc.contributor.advisorTek, Ömer Baybars
dc.contributor.authorŞimşek, Bahise Asude
dc.date.accessioned2021-05-08T12:10:35Z
dc.date.available2021-05-08T12:10:35Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700462
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; öğrencilerin cep telefonu tercihlerinde etkili olan değişkenlerin demografik özelliklere bağlı olarak farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesidir. Bu çalışmadaki diğer amaç, İzmir Büyükşehir Belediyesi sınırlarında yaşayan ortaöğrenim öğrencilerinin hangi cep telefonu markalarını tercih ettiklerini öğrenmektir. Bu amaçla, hazırlanan anket soruları 250 öğrenciye uygulanmıştır. Anketle elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Veriler normal dağılmadığı için, analiz, Kruskal-Wallis non-parametrik tekniği ile yapılmıştır.
dc.description.abstractInvestigation of the factors affecting the choice of the mobile phone and operator, based on demographical characteristics. The objective of this study is to determine whether the mobile phone choices of the students are dependent on demographical characteristics.The other purpose in this study is to determine which brand of mobile phones are preferred by the secondary school students living within the borders of İzmir Metropolitan Municipality The survey prepared for this purpose were applied on 250 students.The data obtained was processed by SPSS statistical package program. Since the data are not distributed normally, the statistical analyses were performed using Kruskal-Wallis nonparametric techniques.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleCep telefonu pazarı ve İzmir`de ortaöğrenim öğrencilerinin cep telefonu satın alma davranışları
dc.title.alternativeMobile phone market and purchasing behaviors secondary school students' cell phones in İzmir
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmMobile phone
dc.identifier.yokid404848
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid330958
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess