A reading of Shakespeare`s sonnets in the light of Plato`s theory of forms
dc.contributor.advisor | Hope, Trevor John | |
dc.contributor.author | Koç, Serkan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:10:34Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:10:34Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700460 | |
dc.description.abstract | Shakespeare'in soneleri içerdikleri gizemli karakterler ve öğeler sebebiyle cevapsız birçok soru ve tartışmaya açık çeşitli konular içermektedir. Bu sebeple birçok araştırmacı soneleri çözülmesi gereken birer bulmaca gibi görmüştür. Birçok sonenin atfedildiği Dark Lady, aynı şekilde birçok soneye konu olan genç adam veya Shakespeare'in kendi özel yaşamı ve gerçek kimliğiyle ilişkili atıflar bu bulmacada çözülmesi gereken sorulara birkaç örnek olarak sıralanabilir. Fakat bu tür sorulara şimdiye dek verilmiş cevapların birçoğu sadece yeni sorulara ve belirsizliklere yol açmıştır denebilir. Dolayısıyla tezimde bu gizemli öğelerden uzak durmanın ve sadece metinlerin üzerine yoğunlaşmanın daha sağlıklı bir çalışma doğuracağına inandım. Fakat yine de bu tür `gerçek' kimlik arayışlarının fazla oluşu beni tezimde genel anlamda `gerçeklik' ve `kimlik' kavramlarının sonelerdeki yansımalarını incelemeye itti.Dolayısıyla Shakespeare'in sonelerinde tartışılan' gerçeklik' ve `görünüş' gibi kavramların işlenişi ve bu kavramların birbirleriyle olan ilişkisi üzerine bir çalışma yapmaya yöneldim. Ardından Shakespeare'in yaşadığı dönemde bu tür kavramların algılanışı üzerine yöneldim ve bunun sonucunda Platon'nun bu tür kavramları ele alışının Shakespeare'in eserleri üzerinde önemli bir etkisinin olduğu sonucuna vardım. Bu bağlamda tezimi Shakespeare'in sonelerinde `gerçeklik' ve `görünüş' arasındaki temel çelişi ve bu çelişkinin farklı varyasyonlarını incelemek; Platon'un bu konudaki düşünceleriyle nasıl bağdaştığını açıklamakla sınırladım.Bu düşünceden hareketle çalışmamda farklı temalar içeren birkaç farklı soneyi esas alan üç ayrı bölüm hazırladım. Bu bölümlerde yazarın temel aldığım soneleri dışında argümanlarımı destekleyecek farklı sonelerinden ve oyunlarından da yararlandım. Sonuç olarak tezimde vardığım yargı Shakespeare'in gerçeklik ve görünüş arasındaki çelişkiyle ilgili olarak Platon'un düşüncelerinden önemli ölçüde etkilendiği fakat bu görüşü basitçe tekrar etmediği tersine onu sorgulayıp yeni bir açıdan yorumladığı sonucuna vardım. | |
dc.description.abstract | Due to the mysterious characters and aspects, Shakespeare?s sonnets include debatable topics that are discussed by scholars. For this reason many scholars have approached the sonnets as if they are a puzzle. The mysterious Dark Lady, the young boy or the details of Shakespeare's personal life are a couple of examples to the questions that need to be answered. However, the answers given to these questions have only led to new questions. Therefore, I believe that focusing on the texts and avoiding these inexplicable questions would be more appropriate for my thesis. However, the fact that there are so many studies focusing on the search for real identities of the characters motivated me to scrutinize the reflections of concepts like reality and identity.Thus, the main aim of my study is to focus on the concepts of reality and appearance and their interaction. What comes next is the analysis of the perceptions of these concepts in Shakespeare's time. As a result of this analysis I concluded that Plato's philosophy had a great influence on Shakespeare and his works. In this context the aim of my thesis is to reveal the conflict between reality and appearance in Shakespeare's sonnets and analyze different variations of the same conflict in relation to Plato's views of the same issue.Therefore I wrote three main chapters that include different sonnets covering different themes. In these chapters I also used different sonnets and plays to support my arguments. In short, I came up with the conclusion that Shakespeare was influenced to a great extent by Plato's ideas concerning the conflict between reality and appearance. However, he did not simply replicate his ideas, but he rather questioned them and revised them with a new perspective. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | A reading of Shakespeare`s sonnets in the light of Plato`s theory of forms | |
dc.title.alternative | Shakespeare'in sonelerinin Plato'nun biçimler teorisi ışığında bir okuması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Shakespeare, William | |
dc.subject.ytm | English literature | |
dc.subject.ytm | Platon | |
dc.subject.ytm | Form | |
dc.subject.ytm | Sone | |
dc.identifier.yokid | 427772 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YAŞAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 330974 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |