Show simple item record

dc.contributor.advisorOnat, Ferah
dc.contributor.authorBinbir, Sevtap
dc.date.accessioned2021-05-08T12:10:34Z
dc.date.available2021-05-08T12:10:34Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700458
dc.description.abstractSon yıllarda tüketiciler tarafından sosyal medya kullanımının artması, pek çok kurumsal iletişim uzmanının sosyal medyayı çevrimiçi paydaşlarıyla ilişki kur-mak için bir araç olarak benimsemesinde de artışa neden olmuştur.Kurumsal iletişim için sosyal medya optimizasyonu, kurumsal mesajların sosyal medya platformları aracılığı iletilmesi konusunda önemli bir araç haline gel-miştir. Çevrimiçi gözlem ve çevrimiçi sosyal medya servislerinden elde edilen veriler aracılığıyla bu çalışma, sosyal medya optimizasyonunun kurumsal iletişim stratejileri üzerindeki kullanımını, değerini ve etkisini değerlendirmeyi amaçlamaktadır.Facebook, Türkiye'de en popüler sosyal ağ web sitesidir. Bu nedenle, Türki-ye'de bulunan bankalar arasında, Facebook sayfasında en fazla hayran sayısına sahip yedi banka bir çevrimiçi pazarlama araştırma tekniği olan netnografi yöntemi ile göz-lemlenmiş ve analiz edilmiştir. Örneklem, Socialbakers.com'un ülkeler için sunduğu istatistiki verilerden seçilmiştir.Araştırma bulguları, sosyal medya optimizasyonunun, kurumların Facebook sayfalarında bulunan hayran sayısını arttırmaya, hayranları daha aktif ve kurumla daha bağlantılı bir hale getirmeye yardımcı olarak kurumsal iletişim üzerinde olumlu etkisi olduğunu göstermektedir. Bu da kurumsal iletişimin temel hedeflerinden birisi olarak kabul edilmektedir.
dc.description.abstractThe increase of social media use by consumers within the last few years has caused a growth in the adoption of social media as a tool to build relationships with online stakeholders for many corporate communication professionals.Social media optimization has become an important tool for corporate com-munication to convey corporate messages via social media platforms. Through online observation, and collecting data from online social media services, this study has set out to evaluate the use, value and impact of social media optimization on corporate communication strategies.Faceboook is the most popular social network website in Turkey. Therefore, the Facebook pages of seven banks, those that have the most amount of fans out of all the current banks in Turkey are observed and analyzed with netnography, an onli-ne marketing research technique. The sample is choosen from Socialbakers.com?s statistical data for countries.Research findings show that social media optimization has a positive effect on corporate communication by helping corporations to increase their Facebook page fans, making their fans more active and more engaged which is accepted one of the main goals of corporate communication.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleKurumsal iletişim aracı olarak sosyal medya optimizasyonu: Türkiye`deki işletmelerin sosyal medya optimizasyon çalışmaları
dc.title.alternativeSocial media optimisation as corporate communication tool: Business' social media optimization practices as corporate communication tool
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmOptimization
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmCorporata communication
dc.subject.ytmSocial media
dc.identifier.yokid438474
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid330976
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess