Show simple item record

dc.contributor.advisorPırnar, İge
dc.contributor.authorDoğan, Hande
dc.date.accessioned2021-05-08T12:10:31Z
dc.date.available2021-05-08T12:10:31Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700445
dc.description.abstractDünya genelinde, yaygınlaşan internet kullanımına bağlı olarak, hızla gelişen bazı yapılanmalar mevcuttur. Bunlar arasında, birçok disiplin ile yakın temas içinde bulunan sosyal medya kavramı dikkat çekmektedir. Sosyal medya, kapsadığı geniş ağ sebebi ile her kültürden ve her kesimden genis? kitlelerin sosyal taleplerine yanıt vermektedir. Gelişen yeni iletişim platformları ve bu platformların artık bir çok disiplin tarafından içselleştirilerek kullanılabiliyor olması da sosyal medyanın önemini arttırmaktadır. Sosyal medyanın yoğun olarak kullanıldığı sektörlerden biri de turizm sektörüdür. Turizm sektöründe, sahip oldug?u turizm kaynakları ve çekicilikleri açısından, birbirine benzeyen çok sayıda destinasyon mevcuttur. Benzer özellikli destinasyonlar arasından sıyrılarak, tercih edilen konuma gelebilmek için destinasyon yönetimi büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda Destinasyon Yönetim Örgütleri ve onların destinasyon pazarlamalarında kullandıkları sosyal medya uygulamaları ön plana çıkmaktadır. Çalışma, sosyal medya ve destinasyon yönetimi başlıkları dahilinde gerçekleştirilen literatür taraması ile İzmir ilinde faaliyet gösteren Destinasyon Yönetim Örgütlerinde önemli görevlerde bulunan kişilerle gerçekleştirilen mülakatlara dayanmaktadır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Destinasyon Yönetimi, Destinasyon Yönetim Örgütleri, Turizm
dc.description.abstractIn relation with the growing use of the internet on a global basis, exist structures which show rapid development. Among these is the notion of social media, in close ties with many disciplines. Social media answers to the social needs of large groups from all cultures and standings, due to the large network it covers. With the new developing communication platforms and the fact that these platforms can be used by being internalized by many disciplines increases the importance of social media. Tourism is one of the fields in which social media is used most intensively. Within the tourism industry, due to the tourism resources and attractions they possess, there are many destination with similar characterictics. In order to stand out from within similar destinations and to become the location of choice, destination management is of great importance. In this context, Destination Managament Organisations (DMOs) and the social media applications they use in destination marketing stand out. This study based on literature review within headings of social media and destination management and interviews with authorized people from different Destination Management Organizations which are operating in Izmir.Keywords: Social Media, Destination Management, Destination Management Organizations, Tourismen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleSocial media applications in destination management organizations: A case study from Izmir destination
dc.title.alternativeDestinasyon yönetimi örgütlerinde sosyal medya uygulamaları: İzmir destinasyon örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism marketing
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmIzmir
dc.identifier.yokid10002845
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid330965
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess