Show simple item record

dc.contributor.advisorİçöz, Orhan
dc.contributor.authorSözen, Mert Erkan
dc.date.accessioned2021-05-08T12:10:29Z
dc.date.available2021-05-08T12:10:29Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700438
dc.description.abstractGünümüzde her alanda olduğu gibi teknoloji alanında da büyük ve hızlı değişimler yaşanmaktadır. Yaşanan bu değişim ve yenilişim (inovasyon), teknoloji ürünlerinin çeşitliğini arttırıp kullanım alanlarını çeşitlendirmektedir. Teknoloji ürünlerindeki bu değişimler tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilemekte, istek ve ihtiyaçlarının farklılaştırılmasına neden olmaktadır. İhtiyaçlara ve isteklere göre üreticiler markalarını şekillendirirken tüketici davranışlarını analiz ederek yoğun rekabet ortamında farklı çözümler bulmaya yönelmiştir. Tüketicinin satın alma davranışı sosyal, kültürel, psikolojik ve kişisel faktörlerden etkilendiği için mal ve hizmetleri nasıl, nereden ve niçin satın alma, kullanma gibi eylemleri kişi bazlı homojen özellik göstermemektedir. Bundan dolayı tüketicilerin ürün tercih etme safhasında marka, ürünün önemli bir parçası olarak görülür. Bu nedenle marka, tüketici satın alma davranışları etkilemek konusunda temel etken olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı, marka ve tüketici davranışları ile ilgili temel kavramları açıklayarak, tüketicilerin marka tercihlerinin demografik özelliklere ve marka algısına bağlı olarak farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Bu çalışmanın birinci bölümünde marka kavramı, ikinci bölümde tüketici kavramı ve tüketici satın alma davranışları, üçüncü bölümde ise tüketici davranışını etkileyen faktörler incelenmiştir. Dördüncü ve son bölümde ise markanın tüketicilerin satın alma sürecine etkilerine yönelik bir alan araştırması yapılmış, araştırma bulguları incelenmiş ve sonuçları değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Marka Kavramı, Marka Tercihi, Tüketici Kavramı, Tüketici Satın Alma Davranışları, Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler, Teknoloji Ürünleri
dc.description.abstractWe living at the present time that is large and rapid changes in the field of technology. Due to this change and innovation increasing the diversity, we have lots of technology products and these product uses in many areas. These changes in technology products have influence on consumers' purchasing behavior, leads to the differentiation of requests and needs.The manufacturer, who is shaping their brands according to the needs and requests, making for find different solutions by analyzing consumer behavior. Consumer purchasing behavior that affected by social, cultural, psychological and personal factors, activities as how, where, why using goods and services, does not show a homogeneous property. Hereby consumers at the time of choosing product, the brand is seen as an important part of product. For this reason, the brand appears as the main factor to influence the consumer buying behavior.The purpose of this study, explaining the basic concepts of brand and consumer behavior, consumers? brand preferences whether to range depending on the consumers' brand perception and brand preferences.This study featured brand concept in the first part, the concept of the consumer and the consumer buying behavior in the second part, factors affecting consumer behavior in the third part. The fourth and final section, done a field research intended for brand?s effects to the consumers buying process, the research findings are examined and evaluated.Keywords: Brand Concept, Brand Preference, Consumer Concept, Consumer Buying Behaviour, Factors Affecting Consumer Behavior, Technology Productsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin teknoloji ürünlerindeki marka tercihini belirleyen faktörler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand preference
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid10005654
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid330963
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess