Freedom or suppression: Representation of women in Nigerian cinema
dc.contributor.advisor | İnceoğlu, Mahmut Çağrı | |
dc.contributor.author | Yahaya, Abubakar Muhammad | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:10:25Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:10:25Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700421 | |
dc.description.abstract | Afrika sineması Afrika'nın bağımsızlık dönemi öncesinden günümüze kadar bölgede yer alan yabancı sinemanın etkisiyle karakterize olmuş ve şekillenmiştir. Bir Afrika ülkesi olarak Nijerya da bu sömürgeci etkiye maruz kalmıştır. Diğer taraftan , bugünün sineması insanların farklı kesimlerden insanların temsiline dair kalıplarla doludur. Feminist eleştirmenler her düzeyde sinemadaki kadın kalıbını kınıyor ve böyle bir ataerkil kavramın düzeltilmesini hedefliyorlar . Bu araştırma çalışması Nijerya sinemasını ve onun izleyiciye kadını nasıl sunduğunu inceler-Nijerya film endüstrileri iki filmi; Nollywood ve Kanywood'dan seçilmiş göstergebilim yaklaşımı kullanılarak analiz edilmiştir. Bu iki filmin analiz sonuçlarına göre , Nijerya sinemasında kadın; şeytansı, materyalist, cinsel nesne, yuva yıkıcı ve Nijerya toplumlarının kültürel ataerkilliğinin kurbanları olarak tanıtılmaktadır.Anahtar Kelimeler: Nijerya Sineması, Kanywood, Nollywood, Postkolonyalizm, Feminizm | |
dc.description.abstract | African cinema has been characterized, influenced and shaped by the infiltration of foreign cinema into the region since pre African independence era to date. Nigeria being an African country is also affected by this colonial impact. On the other hand, todays cinema is full of stereotypes with regard to the representation of different class of human being. Feminist critics at all levels condemn the female stereotype in the cinema, and call for the correction of such a patriarchal notion. This reseach work examines the Nigerian cinema and how it represents women on the screen to the audience. Two films from the two Nigeria's film industries; Nollywood and Kanywood are selected and analysed using semiotics approach. Based on the result of the analysis of the two films, women in Nigerian cinema are being featured as diabolic, satanic, materialist, sexual materials, family breakers and victims of the cultural patriarchy of Nigerian societies.Key words: Nigerian Cinema, Kanywood, Nollywood, Postcolonialism, Feminism | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Freedom or suppression: Representation of women in Nigerian cinema | |
dc.title.alternative | Özgürlük ya da baskı: Nijerya sinemasında kadının yeniden sunumu | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İletişim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Nigerya | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.subject.ytm | Semiotics | |
dc.subject.ytm | Postcolonialism | |
dc.subject.ytm | Postcolonial feminism | |
dc.subject.ytm | Feminism | |
dc.subject.ytm | Patriarchal | |
dc.subject.ytm | Representation | |
dc.identifier.yokid | 10040246 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YAŞAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 378694 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |