Show simple item record

dc.contributor.advisorHalaç, Umut
dc.contributor.authorHerdağdelen, Duygu
dc.date.accessioned2021-05-08T12:10:21Z
dc.date.available2021-05-08T12:10:21Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700402
dc.description.abstractİhracat, gelişmekte olan ülke ekonomilerinin başlıca itici güçlerinden sayılmaktadır. Dış borçların azalması, ülkedeki üretimin artması gibi faktörleri de destekleyici bir etkisi vardır.İhracatın geliştirilmesiyle beraber, KOBİ'lerin ekonomide daha fazla pay sahibi olması ve ihracata katılmaları da hedeflenmektedir. Özellikle geçtiğimiz 20 yıllık sürede hem ihracatın geliştirilmesi, hem de KOBİ'lerin uluslararası ekonomiye dahil edilmesi yönünde birçok çalışma yapılmıştır. İhracat teşvikleri de bu desteklerin başında gelmektedir.Bu çalışmanın amacı, ihracata başlamak isteyen veya ihracatını geliştirmek isteyen KOBİ'lere bir yol haritası çizmek, onların ihracat kapasitelerini arttırmak ve sağlanan ihracat teşviklerinin verimliliğini incelemektir. Çalışmada KOBİ'lerin ihracat yapmak için izlemeleri gereken aşamalar ve süreçler anlatılmış ve Ekonomi Bakanlığı tarafından verilen ihracat teşvikleri detaylı bir şekilde incelenmiştir. Bu sayede, ihracat kararı verecek veya vermiş olan KOBİ'lerin uluslararası pazarlara minimum riskle girmeleri ve değişik finansal alternatifleri kullanmaları hedeflenmiştir.Anahtar kelimeler: ihracat, KOBİ, süreç, uluslararası pazar, ihracat teşvikleri
dc.description.abstractExport is the driving force of developing countries' economies. Also, it has a supportive effect on reducing current account deficit and increasing the supply in country.In Turkey, while improving export options, the aim is to develop SME's economic situation and include them into export economy. Especially during past 20 years, there had been a lot of studies and practices to develop export and increase the participation of SME's into international economy. Export incentives are one of the main support system for SME's export.The aim of this thesis was to create a pathway for SME's which wants to start export and develop their export capacity and analyze the effectiveness of export incentives for SME's. It mentioned SME's importance and export operation processes and the necessary information to start export. By this study the aim is to support SME's to enter international market with minimum risk and show them alternative financial options.Keywords: Export, SME, process, international market, export incentivesen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleExport performance of SME`s in Turkey
dc.title.alternativeTürkiye'deki KOBİ'lerin ihracat performansları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmExport promotion
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmInternational markets
dc.identifier.yokid10044543
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid378689
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess