Show simple item record

dc.contributor.advisorİnanç, Ayda
dc.contributor.authorAndaç, Harun
dc.date.accessioned2021-05-08T12:10:21Z
dc.date.available2021-05-08T12:10:21Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700399
dc.description.abstract'Pornşık Reklam Olgusu: Reklamlarda Kullanımı Üzerine Bir Araştırma' adlı çalışmada Tom Ford markasına ait basılı reklamlar üzerinden İzmir ilindeki vakıf üniversiteleri arasından Yaşar Üniversitesi ile İzmir Ekonomi Üniversitesi ve devlet üniversiteleri arasından Ege Üniversitesi ile Dokuz Eylül Üniversitesi seçilerek bir anket yapılmaktadır. Tez çalışmasındaki araştırmada; tüketicilerin pornşık reklamlara ve pornşık reklamlarda yer alan markalara karşı olan tutumları ile pornşık reklamlarda bulunan ürünlere karşı satın alma eğilimleri ortaya konulmaktadır.Anahtar Kelimeler: Pornşık Reklamcılık, Pornografi , Cinsellik, Toplumsal Cinsiyet
dc.description.abstract'Pornchic Advertisement Phenomenon: A Study on Its Usage in Advertisements', a survey study is conducted in 2014 by selecting Yaşar University and İzmir Ekonomi University among private universities while selecting Ege University and Dokuz Eylül University among public universities in İzmir province via printed advertisements of Tom Ford brand. Tendencies of consumers to purchase the products in pornchic advertisements and their attitude towards pornchic advertisements and brands contained in pornchic advertisements are presented in the thesis study.Keywords : Pornchic Advertis ement, Pornography, Sexuality , Genderen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titlePornşık reklam olgusu: Reklamlarda kullanımı üzerine bir araştırma
dc.title.alternativePornchic advertisement phenomenon: A study on its usage in advertisements
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmPornchic advertisement
dc.subject.ytmPornography
dc.subject.ytmSexuality
dc.subject.ytmGender identity
dc.identifier.yokid10058992
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid378679
dc.description.pages342
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess