Show simple item record

dc.contributor.advisorGökaliler, Ebru
dc.contributor.authorNasidi, Qaribu Yahaya
dc.date.accessioned2021-05-08T12:10:20Z
dc.date.available2021-05-08T12:10:20Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2021-01-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700398
dc.description.abstractSosyal Medya çeşitli konularla ilgili geniş bir yelpazede yer alan bilgiler için değerli bir kaynaklık yapmakta ve birçok bilginin geniş kitlelere yayılımını sağlamaktadır. Bu durum, reklamcıların, şirketlerin ve pazarlamacıların hedef müşterilerine ulaşmaları için sosyal medyada ortaya çıkmalarına olanak sağlar. Facebook dünya çapında 1 milyar kullanıcı ile bugünlerde bir numaralı sosyal iletişim aracıdır. Reklam verenler Facebook'u insanlara çeşitli ürün ve hizmetlerin tanıtılması için bir yöntem olarak kullanmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı Nijeryalı öğrencilerin satın alma davranışları üzerinde Facebook reklamlarının etkisini araştırmaktır. Araştırma, arkadaşların ve birçok kişi tarafından tanınan ve takip edilen kişilerin tavsiyelerinin satın alma davranışlarını nasıl etkilediğinin yanında Facebook reklamlarının marka ve ürünler hakkında nasıl farkındalık yarattığına odaklanarak Facebook reklamlarının satın alma ve karar verme sürecindeki etkisini analiz etmektedir. Bu araştırma için rastgele örneklerle deneklerin Likert Skalas kullanılarak cevap veren 389 katılımcıdan bilgi toplamak için soru kâğıdı kullanılarak Anket Metodu uygulanmıştır. Sonuçlar ortaya çıkarmıştır ki Facebook reklamları Nijeryalı öğrencilerin, onların karar verme süreci yanında satın alma davranışlarını da etkilemektedir. Çalışma ayrıca göstermektedir ki birçok kişi tarafından tanınan ve takip edilen kişilerin ürün tanıtımında veya hedef müşterilere ulaşılması amacıyla pazarlamacılar tarafından kullanılması, Nijerya pazarında uygun değildir, çünkü sonuçlar göstermektedir ki katılımcılar birçok kişi tarafından tanınan ve takip edilen kişilerin onayını değerlendirmemektedirler.Anahtar sözcükler: Sosyal Medya, Facebook Reklamı, Satın Alma Davranışı.
dc.description.abstractSocial Media functions as a valuable source of a wide range of information on variety of subjects and encourages mass dissemination of information. This enables advertisers, companies and marketers to strike on social media in order to get access to their target customers. Facebook is the leading social network nowadays with over 1 billion users worldwide. Advertisers use Facebook as a tool for introducing various products and services to the public. The aim of this study is to examine the effect of Facebook advertising on Nigerian students' purchasing behaviour. The research analyzes the influence of Facebook advertising in purchasing behaviour and decision process focussing on how Facebook advertising creates awareness about brands or products as well as how friend recommendation and celebrity endorsement determines purchasing behaviour. Survey method has been used for this research using questionnaire to collect data from 389 respondents by random sampling using Likert - scale. Findings from the study reveal that Facebook advertising influences Nigerian students' purchasing behaviour as well as their decision process. Furthermore, the study shows that using celebrities for product promotion or aiming at reaching target consumers for marketers is not an appropriate for Nigerian market, because the findings indicate respondents are not giving value to advertising endorses by celebrities.Keywords: Social Media, Facebook Advertising, Purchasing behaviouren_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleThe effect of Facebook advertising on Nigerian students` purchasing behavior
dc.title.alternativeFacebook reklamlarının Nijeryalı öğrencilerin satın alma davranışları üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-04
dc.contributor.departmentReklamcılık Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmNigerya
dc.subject.ytmForeign domestic students
dc.identifier.yokid10057037
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid378669
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess