Milli Eğitimde performans değerlendirmenin öğretmenler üzerindeki etkileri
dc.contributor.advisor | Çetmeli, Yıldırım Osman | |
dc.contributor.author | Şenol, Mine | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:10:18Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:10:18Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2019-03-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700387 | |
dc.description.abstract | İnsan kaynakları her kurumda bulunması gereken ve çalışanların konumuna bakmadan oluşturulması gereken bir yapıdır. Geçmişten günümüze kurumların en önemli unsurlarından biri haline gelmiştir. İnsan kaynakları yönetiminin başarıya ulaşması için çalışanların performanslarının değerlendirilmesi gerekir. Performans değerlendirme günümüzde örgütlerdeki bireylerin performanslarını belli ölçütler doğrultusunda değerlendirme sürecidir. Bütün kurumlarda olduğu gibi Milli Eğitimde de öğretmenlerin performans değerlendirmesine önem verilmektedir. Bu konu resmi gazetede yayınlanan onuncu kalkınma planında da ele alınmıştır. Kalkınma planında; bölgeler arasındaki eğitim kalitesini artırmak için başarı düzeylerini farklılıklarını ortadan kaldırmak amaçlanmaktadır. Bu araştırma insan kaynakları açısından Milli Eğitimde performans değerlendirmenin öğretmenler üzerindeki etkilerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2014-2015 yılında İzmir ilinde çalışan öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise İzmir'in Karşıyaka'dan 5, Bayraklı'dan 3, Bornova'dan 1, Alsancak'tan 1 ve Çiğli'den 1 olmak üzere toplam 11 okulda bulunan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmaya 231 öğretmen katılmıştır. Performans değerlendirmenin öğretmenler üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmak için dörtlü likert tipi anket formu yaptırılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 21.0 programına girilerek çözümlenmiştir. Öğretmenlerin demografik verilerinin çözümlenmesinde frekans ve yüzde hesaplamaları yapılmıştır. İkili değişkenlerde görüş farklılıklarını saptamak için Bağımsız Grup T Testi, One-Way Anova testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin performans değerlendirmenin amacını bilmelerine ve süreçte kendilerini rahat hissetmelerine rağmen mevcut performans değerlendirmeye olumsuz yaklaştıkları görülmüştür. Anahtar Kelimeler: İnsan Kaynakları Yönetimi, Performans Değerlendirme, Eğitimde Performans değerlendirme | |
dc.description.abstract | Human resources is a department which should be constituted in every institution without regarding the status of the personnel. This department has been a fundamental component of the institutions from past to present. For a successful human resources management, the performances of the personnel should be evaluated. Today, performance assessment is the process of evaluating the performances of individuals in the organizations, in the direction of certain criteria. As in all organizations, it is important to evaluate the performances of teachers in National Education as well. This subject is also discussed in the 10th development plan published in the official gazette. In the development plan; the removal of the differences amongst the success levels is aimed to enhance the quality of the education on the regional basis. This research was carried out to review the effects of the performance assessment on teachers in the National Education, from the perspective of human resources. The research population consists of the teachers who are teaching in İzmir in 2014-2015. As for the sampling of the research; it consists of teachers from a total of 11 schools being 5 from Karşıyaka, 3 from Bayraklı, 1 from Bornova, 1 from Alsancak, and 1 from Çiğli which are the districts of İzmir. 231 teachers attended the research. To uncover the effects of performance assessment on teachers, four point likert-type scale was used. The data acquired during the research were analyzed by entering them into the SPSS 21.0 program. In the analysis of the demographic data of the teachers, frequency and percentage counting was implemented. To detect the differences of opinions in the binary variables, Independent Samples T-Test and One-Way Anova Test were used. As a result of the research; although the teachers know the aim of the performance assessment and feel comfortable in the process, it is determined that they take a dim view of the existing performance assessment. Key Terms: Human Resources Management, Performance Assessment, Performance Assessment in Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Milli Eğitimde performans değerlendirmenin öğretmenler üzerindeki etkileri | |
dc.title.alternative | The effects of the performance assessment on teachers in the National Education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-18 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Performance evaluation | |
dc.subject.ytm | Human resources management | |
dc.subject.ytm | Human resources | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | National education | |
dc.identifier.yokid | 10105293 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YAŞAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 435359 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |